-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Mercedes på Kina-strøm
Sammen med BYD har Daimler en virksomhet i Kina som det kommer elbiler fra. Her har de en ny, klar til Beijing-utstillingen.
Den forrige Denza vi presenterte het 400. Nå er de klar med 500, men de som vet litt om hva som finnes inni kinesiske biler snakker om en oppgradering av den gamle – ikke en helt ny.
Men ny nok, åpenbart – en rekkevidde på 500 kilometer er alene nok til at bilen fortjener at noen sperrer øynene opp og setter seg litt rettere i stolen.
For et naturlig spørsmål er jo – hvorfor må den europeiske Mercedes-organisasjonen vente så lenge på den batterielektriske delen av EQ-innsatsen?
Er det fordi BYD / Denza teknologien ikke er moden nok for Europa?
Bilen har også endret utseende i forhold til 400 – det ser ut som den har fått litt mer Mercedes-innflytelse enn den forrige.
Både den skarpe kanten langs sidene og de nye «tigerøye» frontlyktene er forfriskende elementer i forhold til den gamle. LED-lys rund baut og en rekke telematikk-funksjoner hører med.
Baidu Maps er Kinas svar på Google Maps, og WeChat er den lokale WhatsApp – men med en rekke tilleggsfunksjoner – begge finnes om bord på 500-modellen.
Smart-telefon systemet hjelper Denza-eieren til å finne frem til en av nasjonens (foreløpig) 112.000 ladeplasser.
Daimler er sparsom med detaljene. De snakker om vektreduksjon, og de forteller om 85 % salgsøkning i fjor – «langt over industri-snittet».
Ikke spesielt informativt når vi ikke aner utgangspunktet verken for vektreduksjonen eller salgsøkningen.
Vi får vel vite mer når det begynner å bli utstillingstid i Beijing – fra 25. april.