-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Drømmer og minner på Hellerudsletta
Større, flottere og mer omfattende enn noen gang. Det er igjen klart for Classic Car Show på Hellerudsletta nord for Oslo, denne gang med mer enn 300 kjøretøyer på plass når portene åpner lørdag morgen. Og gå husk konserten til Åse Kleveland lørdag ettermiddag.
– Classic Car Show handler om drømmer og minner, sier show-master Bjarne Reistad som sammen med Hans Hallbauer trekker i trådene og legger til rette for gjennomføringen av landets største show for klassiske kjøretøy.
Og som vanlig vil de to trønderne være på plass i smoking og hilse besøkende med flosshatt.
Åse Klevelands jubileum
– Variasjonene er viktig å trekke fram. Dette er bilshow for alle, mener Reistad, men unnlater ikke å minne om at Åse Kleveland, sangeren, politikeren og bilentusiasten, holder konsert i foajeen lørdag kl. 14.
Og ikke uten grunn: Kleveland feirer gullbryllup med sin Saab Sonett, innkjøpt ny og eid siden mars 1968. I tillegg brukes den så ofte Kleveland har mulighet til det.
Dette låter bra: En 1959 åpen Chrysler 300 E – en av 140 produserte. En Ferrari 250 GT Tour de France. Hvor mange ble det bygget av den? Et par hundre? Og en 1967 Opel Rekord. Snakker vi flere millioner?
Merkeklubbene
Merkeklubbene er med. De store og små samlerne er med. AMCAR er med – utstillingens store samarbeidspartner. En-og-en-entusiastene er med, enten det er med en patinert Datsun eller det er med en unik NSU TTS.
Ford RS-klubben fyller 50 år i år og stiller med bortimot 20 biler.
– Men går dere aldri tom for utstillingsobjekter? Norge er tross alt et lite land med en begrenset motorhistorisk flora.
– Foreløpig er det mer enn nok å hente. Utstillingene har jo utvidet kontaktfeltet vårt enormt, men vi vet om store, spennende bilsamlinger som vi foreløpig ikke har rørt. Klubbfolket forteller oss stadig om nye, spennende objekter som blir importert. Og fra kjellere og låver triller det stadig ut noe gammelt som plutselig oppstår som en spennende fugl Fønix. Vi er ikke redd for å gå tomme, nei. Og dessuten er det jo noen av disse som godt tåler et gjensyn eller to, påstår Bjarne Reistad.
Han forteller at helgens show vil følge samme hovedmønsteret som fjorårets.
– Men hvorfor er det hele kuttet ned til bare to dager?
To intense dager
– fjor falt jo 1. mai på en mandag, så da var det naturlig å forlenge «vår» weekend ut til mandagen. Slik er det ikke i år, så vi kommer til å nøye oss med to intense dager.
Og intenst vil det bli. AMCAR kommer selvfølgelig til å mobilisere kraftig. BMW Klassisk-Klubben har med mye, 30-talls 326, Isetta, 2002 Martini Racing, masse. Og folkene i BMW E30 Meet pleier heller ikke å skuffe.
Merkeklubber med NSU, Jensen, Alfa Romeo eller Mercedes kommer vi til finne. NMK med Seniorgruppa er på plass – og de er ikke særlig gamle skal jeg love. Norsk Sportsvognklubb kommer for ikke å snakke om en 10 år gammel forening som heter Norsk GT Union. Les: Iso Grifo, Maserati Mistral Porsche 928 og sånt.
Og så alle enkeltbilene. Når 1930 Nash – som russebil – står der er det all grunn til å glede seg. En Nash Healey er heller ikke hver dag, ei heller en fransk Ford Comete Monte Carlo.
Øystein Asphjells to Rometsch-Folkevogner – ultrasjeldne, selv bare en og en av dem – på ett brett blir en begivenhet. Akkurat som det skal bli morsomt å se Erik Gjermundsens mikrobiler i levende live – og ikke bare i forrige BIL.