-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Generasjonsskifte på trappene
Selv om karosseriet ser velkjent ut, er alt under skallet på prototyp-stadiet.
Det er en tidlig prototyp på åttende generasjon Golf som her testes på Nürburgring. Selv om den er pakket inn dagens karosseri avslører ekstra sporvidde og påbygde hjulbuer at dette langt fra er noen vanlig Golf, snarere en «bastard» som brukes for å teste ut ny teknologi.
Man skal trå varsomt når man fornyer en volumselger som Golf.
Ikke bare er den Norges suverent mest solgte modell de siste tiårene, den topper også Europa-statistikken og er ifølge focus2move.com verdens tredje meste solgte modell etter Corolla (som selges i flere markeder) og Ford F-150 (som elskes av amerikanere).
En ting er sikkert når Golf gjennomgår et generasjonsskifte – nykommeren blir ingen revolusjon designmessig, her får designerne beskjed om å bruke silkehansker så de ikke støter noen i den store menigheten fra seg.
Men selv om designgrepene er forsiktige, så kommer det mye nytt under skallet.
Blant annet vil det komme milde hybridutgaver som kombinerer bensinmotorer med 48 Volt system slik at man kan cruise uanstrengt på strøm når rullemotstanden er minimal, samtidig som elektrisk kompressor gir ekstra skyv ved lave turtall.
En rekke autonome egenskaper blir selvsagt å finne i Volkswagens nye volumselger som skal leve langt inn i neste tiår. Og mulighetene for tilkoblinger med smarte dingser og nye apper blir større enn i noen tidligere modell i dette segmentet.
Lanseringen av Golf VIII finner sted omtrent samtidig som Volkswagen begynner utrullingen av sin I.D.-serie med elbiler, men selv om VW tror elbiler blir viktige for fremtiden, er det ingen tvil om at Golf fortsatt vil dominere salgsstatistikken i mange år til.
Produksjonen av Golf VIII skal starte neste sommer, så blir det trolig offisiell debut på Frankfurt-utstillingen neste høst før de første bilene kommer til Norge helt på tampen av 2019.