-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Absolutt siste 991?
Dagens Porsche 911 med kodenavn 991 er på siste vers. Men før den byttes ut vil Porsche tilby nok en spesialutgave. Her har våre fotografer tatt den på kornet.
De første variantene kom på markedet i 2011, så tiden for nok et generasjonsskifte nærmer seg.
Vi har jo servert noen runder med spionbilder og datamanipulasjoner, så for dere som følger oss fast er det ingen stor overraskelse at en helt ny 911 snart skal på veien.
Da Porsche foretok en midtlivs oppdatering av bilen i 2015, medførte det innføring av turbo i de fleste modellvarianter – en dyd av nødvendighet for å innfri stadig strengere utslippskrav.
En del hardcore Porsche-fans rynket på nesen, men kollega Odd Erik konstaterte at den oppdaterte modellen var like mye 911 som før.
I fjor lanserte Porsche en GT2 RS, og normalt er dette den aller siste krampetrekning før et generasjonsskifte, men ikke denne gangen.
Det du ser på bildene er nemlig en 911 Speedster som skal bygges i et lite, eksklusivt antall for at 991 skal gå ut med flagget til topps. De gjorde et tilsvarende grep med forgjengeren 997 da den sang på siste vers i 2010.
Porsche 911 Speedster blir helt åpen og luftig med et minimum av glass. Og selv om det er skjult under kalesjen her, kan du regne med å finne to tradisjonelle "pukler" bak setene.
Den vil benytte komponenter fra Carrera 4, som de brede skjermene, men den får ren bakhjulsdrift. Ellers kan du regne med spesifikasjoner som 911 GTS, hvilket innebærer en 3,0-liters twin turbo boxer med 450 hester.
Opplaget blir meget begrenset og prisen høy, men det spiller neppe noen rolle for kundegruppen Porsche henvender seg til med denne spesialutgaven. Som – med stor sannsynlighet – er aller siste 991-variant, skjønt sikre kan vi ikke være.