-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Neste generasjon A1
Audi skal snart lansere andre generasjon A1. Her er en lett kamuflert utgave på test.
Da vi sanket informasjon til lanseringskalenderen, fikk vi beskjed om at en ny generasjon A1 skal lanseres mot slutten av året.
I Norge har bilen kun vært solgt som femdørs Sportback siden den fikk en facelift for noen år siden, og interessen for tredørs har vært så begrenset også i andre markeder at Audi nå har besluttet å droppe denne helt fra generasjonsskiftet.
Venter du på ladbar hybrid eller elbil må du også se i en annen retning – det eneste Audi vil tilby i A1 er tradisjonelle forbrenningsmotorer, i tillegg til «milde» hybrider der el-systemet bare er der for å redusere forbruket.
Nye A1 får en mer elegant design enn dagens modell som har sine røtter tilbake til 2010, på tross av faceliften i 2014. Den blir bredere og lavere, og får en mer muskuløs front og en litt lengre akselavstand.
Bilen skal bygges på den lettere og stivere MQ-plattformen og utstyres med adaptivt chassis og LED-lys rund baut.
Mens du i dag må opp i toppmodellen S1 for å få firehjulsdrift, blir quattro tilgjengelig på flere modeller av neste generasjon.
1,0-liters, tresylindrede bensinmotorer i forskjellige effektklasser vil utgjøre fundamentet, mens toppmodellen S1 får en 2,0-liter med rundt 250 hester (dagens har 231 hk).
Det er usikkert om Audi i det hele tatt vil tilby dieselmotorer, men om de skulle gjøre det kan du regne med at disse uansett ikke blir tatt til Norge.
Siden 2010 er det ifølge OFV registrert drøyt 5000 nye A1 i Norge. Interessen var høy med tresifrede antall i 2011 / 2012, men har sunket de siste årene etter hvert som elbilene har gjort sitt inntog blant småbilene.