-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsche oppdaterer Macan
Fire år etter lanseringen gjøres Macan klar for en midtlivs-oppdatering. Du skal nok kjenne bilen godt for å oppdage de kosmetiske endringene.
Tiden flyr – jeg tenker på Porsche Macan som en relativt ny modell, men det er faktisk over fire år siden jeg besøkte Porsche-anlegget i Leipzig for en første prøvekjøring. Og lot meg imponere. Her er min dom over bilen fra den gang:
«Jeg hadde høye forventninger til Macan på forhånd. Disse er nå omgjort til entusiasme og respekt for hva dyktige ingeniører kan utrette når de får utfolde seg og ikke bare må tenke kostnader.»
Det er ingen tvil om at Macan skilte seg ut og var vel så mye sportsbil som SUV. Gjennom årene har den fått økt konkurranse fra flere hold – i tillegg til nye modeller fra Audi, BMW og Mercedes har også Jaguar meldt sin ankomst i segmentet for sportslige SUV-er med sin F-Pace.
Vi ser testutgaven på bildene er utstyrt med minimalt av kamuflasje over støtfangere, panser og deler av bakluken for å skjule små endringer i luftinntak, reposisjonerte blinklys og ny diffuser.
Du kan også være trygg på at den får Porsches nye X lyssignatur i hovedlyktene – den møtte vi vel først i nye Panamera?
Interiørmessig vil den få mindre endringer – du får neppe se siste generasjon av Porsches infotainment-løsning i Macan før den skal gjennom et fullt generasjonsskifte om ytterligere 3-4 år.
Men du kan regne med at Macan etter faceliften blir minst på høyde med sine konkurrenter når det kommer til elektroniske hjelpemidler på sikkerhets- og komfort-fronten.
Kanskje benytter Porsche faceliften til å lansere en ladbar hybrid Macan, slik at det bare blir de rendyrkede sportsbilene som ikke tilbys med stikkontakt. Porsche har jo noen riktig så sportslige versjoner av Cayenne og Panamera med plugg.
Det kan jo også være en alternativ løsning når de skal gi tilsvar til nyere konkurrenter som Jaguar F-Pace SVR og Alfa Stelvio Quadrifoglio.
Mercedes-AMG skal snart være klar med sin GLC 63 som også bikker 500 hester. Da kan det høres spinkelt ut når Macan Turbo – selv med Performance Package – «bare» kan skilte med 440 hester.