-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Åpen Leaf, men bare en
Ta det helt med ro, du skal slippe å ta noe standpunkt til denne bilen. Nissan lover de skal nøye seg med ett eneste eksemplar.
Det var vel ingen som så denne komme. Rett i hælene på Hondas underlige Pickup viser Nissan oss en åpen Leaf. Altså en vanlig Leaf som er kuttet slik at den verken har tak eller bakdører lenger.
Men dette må kunne karakteriseres som et ganske rått chop – vakkert er det i hvert fall ikke, og med mesteparten av hekken på plass blir det bare tøv.
Hvorfor de har gjort det kan man spørre om – men det er åpenbart en anledning som ligger under. En konferanse om «Zero-emission Society».
Nissan selv er arrangør og forteller at den samlet cirka 100 mennesker fra «lokale og statlige myndigheter, pluss representanter for selskapet».
Hvorfor de var der? Jo, også for å feire at Nissan hadde solgt sin batterielektriske nullutslipp-Leaf nummer 100.000 siden starten i 2010. Jeg ville trodd at Nissans talentfulle designavdeling kunne greid å bygge noe mer minneverdig enn denne jobben her.
Kanskje vi kan være enige om at Nissan ikke har noen heldig hånd når det dreier seg om åpent. Tenk tilbake på Murano CrossCabriolet – god idé, ikke veldig god utførelse.
Men hvis du lurer: det skjer annen Leaf-utvikling. Litt mer positiv enn denne. Sylphy Zero Emissions med Leaf-innmat hele veien, debuterte i Beijing og er Nissans elektriske Kina-spesial. Og vi venter på en Leaf crossover om et år eller no’. Vi har vel egentlig allerede sett den, som iMx konseptet.
Imens begraver vi med glede dette åpne forsøket.
Nissan hadde ikke en gang giddet å finne et skikkelig navn på den. LEAF Open Car, heter den!