BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW Z4

BMW M3 CS

BMW M3 CS

BMW M2 Competition

BMW M2 Competition

BMW 8-serie Coupé

BMW 8-serie Coupé

BMW iNext

BMW X4

BMW X4

BMW X5

BMW X5

Mye nytt fra BMW

Dersom den tidlige sommeren i Sør-Norge har inspirert deg til å kjøpe cabriolet til ferien, må du se etter noe annet enn nye BMW Z4. Den kommer nemlig først et stykke utpå høsten.

Publisert Sist oppdatert

Vi har vist spionbilder av denne i flere omganger, og blant annet fortalt at den skal dele plattform og en del vitale komponenter med Toyotas kommende Supra.

Vi fikk en klar indikasjon på hvordan nye Z4 vil se ut gjennom konseptbilen som debuterte på Pebble Beach i fjor høst. Det er bare å glede seg til klassiske roadsterlinjer, et langt panser og en sitteposisjon nesten over bakhjulene.

En viktig endring fra den utgående modellen er at Z4 igjen får stofftak i stedet for den elektrisk drevne hardtoppen. Dermed kan designerne lage et mer smidig hekkparti, og det ser vi her på bildene, på tross av den lette kamuflasjen.

Vi regner med et godt utvalg av drivlinjer, som trolig toppes med en Z4 M. BMW går ikke ut med detaljer, men de nevner Z4 M40i som får en ny, kraftig rekkesekser, sportsunderstell med elektronisk styrte dempere, ny frontaksel og elektronisk diffbrems på bakakselen.

Ifølge vår lanseringskalender er ikke Z4 på plass i Norge før i årets siste kvartal, og dermed foreligger det så langt få offisielle detaljer.

Den nye roadsteren er langt fra den eneste nyheten fra BMW i nærmeste fremtid. En ny X4 kommer i sommer og får selskap av nye M3 CS.

I samme kvartal får også nye M2 Competition og nye M5 Competition norsk asfalt under hjulene.

Ikke lenge etter kommer den helt nye generasjon av sportsbilen BMW 8-serie, og den nye generasjonen av SUV-en X5. Noen måneder senere følger også 7-seteren X7 som blir BMWs hittil største SUV – en modell primært rettet mot det amerikanske markedet.

BMW har også bekreftet at studieversjonen av fremtidsmodellen BMW iNext vil dukke opp i løpet av 2018. BMW iNext vil bli konsernets teknologiske flaggskip, med en rekke nye innovasjoner og autonome egenskaper. Produksjonen av denne starter i 2021.

Det BMW ikke nevner er at 3-serien også står foran et generasjonsskifte, noe som trolig skjer rundt årsskiftet 2018 / 2019.

– BMW Group er nå godt i gang med sin største modelloffensiv noensinne, og året 2018 vitner om en bred satsning i en rekke segmenter, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Powered by Labrador CMS