-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Vespa under kniven
Bel & Bel er et design-studio og -verksted der de åpenbart har det veldig morsomt. Blant annet ved å gi gamle Vespaer nye liv – på en måte Vespaen selv aldri hadde drømt om.
Hvis du for eksempel syns at en to-seter eller en lenestol basert på den opprinnelige Fiat 500 er for teit – «halve Grünerløkka har jo sånne» – er Bel & Bel stedet for deg. De finner slitne, gamle Seat 600-biler og bruker fronten av dem til å lage møbel.
Jeg mener – en Seat i stua er jo ganske originalt?
Eller hva med et spisebord formet som en flyvinge? Den holdes ikke oppe av fire bein men av noe som ser ut som en jetmotor, plassert i midten, slik at det blir litt ubekvemt å sitte midt på langsiden.
Men det som fenget meg var en Segway Vespa.
Egentlig en naturlig utvikling etter at de i flere år har levert svingstoler der ryggen helt utvilsomt er fronten fra en Vespa. Virgin-hotellet i Chicago har disse stolene i hvert eneste rom – hvis du vil teste dem ut selv.
Men det morsomste er vel at de har tatt en vanlig Segway og lagt den typiske Vespa-fronten på kjøretøyet.
Så kan du stå oppå den og lene deg dit du ønsker å kjøre, og presentere hele ekvipasjen som litt mer elegant enn det som var utgangspunktet.
Det hadde nok ikke Segway tenkt, at den kunne kjøres rundt som en vintage scooter.
Den blir nok litt tyngre enn en vanlig Segway, så påkledningen går nok litt ut over prestasjonene. Men kanskje den beskytter mot sprut?
Påkledningen gjør forresten noe for prisen også. Du må nok legge 2-3.000 dollar på grunnprisen.
Men, apropos Segway. Hvis du ikke ønsker deg en hybrid retro Segway, så sørger jommen Segway selv for å oppdatere seg. Deres nyeste hover-skates, Drift W1 heter de, er på vei ut på markedet nå. Du kan se den i sin nye virksomhet under her.
Kom ikke og si at BilNorge.no ikke dekker alle sider av personlig, motorisert transport.