Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel Segway

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel kontorstol

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Bel & Bel møbler

Vespa under kniven

Bel & Bel er et design-studio og -verksted der de åpenbart har det veldig morsomt. Blant annet ved å gi gamle Vespaer nye liv – på en måte Vespaen selv aldri hadde drømt om.

Publisert Sist oppdatert

Hvis du for eksempel syns at en to-seter eller en lenestol basert på den opprinnelige Fiat 500 er for teit – «halve Grünerløkka har jo sånne» – er Bel & Bel stedet for deg. De finner slitne, gamle Seat 600-biler og bruker fronten av dem til å lage møbel.

Jeg mener – en Seat i stua er jo ganske originalt?

Eller hva med et spisebord formet som en flyvinge? Den holdes ikke oppe av fire bein men av noe som ser ut som en jetmotor, plassert i midten, slik at det blir litt ubekvemt å sitte midt på langsiden.

Men det som fenget meg var en Segway Vespa.

Egentlig en naturlig utvikling etter at de i flere år har levert svingstoler der ryggen helt utvilsomt er fronten fra en Vespa. Virgin-hotellet i Chicago har disse stolene i hvert eneste rom – hvis du vil teste dem ut selv.

Men det morsomste er vel at de har tatt en vanlig Segway og lagt den typiske Vespa-fronten på kjøretøyet.

Så kan du stå oppå den og lene deg dit du ønsker å kjøre, og presentere hele ekvipasjen som litt mer elegant enn det som var utgangspunktet.

Det hadde nok ikke Segway tenkt, at den kunne kjøres rundt som en vintage scooter.

Den blir nok litt tyngre enn en vanlig Segway, så påkledningen går nok litt ut over prestasjonene. Men kanskje den beskytter mot sprut?

Påkledningen gjør forresten noe for prisen også. Du må nok legge 2-3.000 dollar på grunnprisen.

Men, apropos Segway. Hvis du ikke ønsker deg en hybrid retro Segway, så sørger jommen Segway selv for å oppdatere seg. Deres nyeste hover-skates, Drift W1 heter de, er på vei ut på markedet nå. Du kan se den i sin nye virksomhet under her.

Kom ikke og si at BilNorge.no ikke dekker alle sider av personlig, motorisert transport.

Powered by Labrador CMS