-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er andre generasjon Q3
Større og mer komfortabel, spekket med elektroniske hjelpemidler. Her er Audi Q3 i helt ny innpakning.
Vi viste ferske spionbilder akkompagnert av datamanipulasjoner og spekulasjoner for en uke siden, og nå får vi offisiell informasjon og bilder fra Audi som forteller omtrent det samme.
Det er ingen tvil om at bilen ser mer sportslig ut enn sin noe tilårskomne forgjenger. Den har fått Audis nye grill i oktagon-design med vertikale striper, kombinert med nye lykter som «peker» mot grillen. Legg også merke til de elegante luftinntakene.
Lyktene leveres med tre ulike innmater, hvorav Matrix LED er den mest avanserte og benytter intelligent teknologi for å lyse opp veibane og -skuldre optimalt, uten å blende andre trafikanter.
Interiøret følger opp eksteriørdesignen og har mye til felles med det vi finner i større Audi-SUV-er som nye Q5 og storebror Q7, og sågar nylig viste Q8.
Sentralt, øverst på dashbordet, troner en MMI berøringsskjerm rammet inn i sort høyglans. Både skjerm og betjeningsorganer for klimaanlegget er tiltet ti grader mot føreren for optimal ergonomi.
Sammenlignet med dagens modell er nye Q3 hele 97 mm lengre, 25 mm bredere og fem millimeter lavere. Den måler nå 4.485 x 1.856 x 1.585 mm. Dermed blir den både lengre og bredere enn erkerivalene BMW X1 og Mercedes GLA.
Akselavstanden er strukket med hele 77 mm til 2.680 mm, noe som gir et mer romslig og fleksibelt interiør.
Baksetet kan skyves hele 150 mm i lengderetningen, alt etter som man prioriterer passasjerer eller bagasje. Kapasiteten er 530 liter med setene i bakre posisjon og 1525 liter når de legges ned, til sammenligning med 460 til 1465 liter hos forgjengeren.
Lasteromsgulvet kan justeres i tre nivåer, og hattehyllen kan lagres under gulvet om nødvendig.
Analoge instrumenter er en saga blott – selv basisutgaven benytter en 10,25-tommers skjerm som styres via knapper på rattet i stedet for tradisjonelle klokker.
De som går for toppversjonen MMI Navigation Plus får Audis virtuelle cockpit som gir en rekke valgmuligheter for hva som skal vises, inkludert kart fra navigasjonsanlegget.
Ellers får du tilgang til det meste av utstyr på komfort- og sikkerhetsfronten, så lenge du er villig til å betale prisen.
Foreløpig er det sparsomt med detaljer om drivlinjer, men fra introduksjonen skal Q3 leveres med tre alternative bensinmotorer og én dieselbrenner. Effekten spenner fra 150 til 230 hestekrefter.
Alle motorer er firesylindret med direkteinnsprøyting og turbo og er ifølge Audi kraftige, raffinerte og effektive. Sekstrinns manuell girkasse er standard, syvtrinns S tronic er alternativet for dem som foretrekker automat.
Nye Audi Q3 skal produseres ved Audis fabrikk i Györ i Ungarn, mens forgjengeren ble produsert ved Seat-anlegget i Martorell nær Barcelona. Seat trenger nok kapasiteten selv nå som de har så mange egne SUV-er.
Den nye Q3-modellen kommer på markedet i november, så i løpet av et par måneder får vi nok mer informasjon om tekniske data, utstyrsnivåer og priser.
PS!
Hvis du syns landskapet på videoen ser norsk ut, så er det helt korrekt. En av våre lesere, Kjell Sverre Hatlen, kan fortelle at opptakene er gjort på Andøya, like nord for Bleik.