Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Skoda Karoq Scout

Skoda Karoq Scout

Skoda Karoq Scout

Ny variant på Karoq

Nå kommer en ny modell fra Skoda for dem som ønsker villmarks-look.

Publisert Sist oppdatert

Karoq er siste tilskudd på Skoda-stammen. Og den selger bra – ifølge OFV er det registrert 517 stykker av dem ved utgangen av juli, hvilket gjør den til fjerde mest solgte Skoda-modell etter Octavia, Kodiaq og Superb.

Snart kommer en ny variant for dem som ønsker å fremheve bilens off-road egenskaper – Karoq Scout. Den skal debutere på Paris-utstillingen i oktober, så kanskje blir det mulig å få den på norske skilter innen årets utløp.

Som Octavia Scout kommer også Karoq Scout med firehjulsdrift som standard. Og den har en terrengpakke som gjør det mulig å kjøre videre der asfalten slutter.

Karoq Scout skal tilbys med tre alternative motorer. Bensinutgaven har en 1,5-liters TSI-motor med 150 hk i kombinasjon med 7-trinns DSG automatgirkasse.

I tillegg kan man velge mellom to dieselvarianter, begge på 2,0 liter. I mildeste versjon har den 150 hester og 6-trinns manuell girkasse, men du kan også få den med 7-trinns DSG. Toppversjonen har 190 hk og 7-trinns DSG som eneste alternativ.

Scout-uttrykket kommer til syne gjennom krom og sølvfargede dekorelementer, ekstra skjermbeskyttere og 18-tommers Braga-felger. Om du insisterer får du den også levert på 19-tommere. Sotede ruter og Scout-logoer setter prikken over i-en.

Innendørs har de sorte setene brune kontrastsømmer og Scout-logo. Så får du med multifunksjonsratt i skinn, pedaler med innslag av rustfritt stål og LED-belysning i pakken.

Virtuell cockpit er også standard, sammen med en egen off-road modus på «DNA-velgeren». En LTE-modul og Wi-Fi hotspot sørger for at de ombordværende alltid er online.

Og som en selvfølgelighet er den utstyrt med et antall «simply clever»-ideer og oppbevaringsmuligheter. Bakluken åpnes og lukkes elektrisk ved et tastetrykk, eller ved å føre foten under støtfangeren om du legger på noen kroner når du bestiller bilen.

Så får du variabelt gulv i bagasjerommet, oppbevaringsnett på seteryggene og senterkonsollen, samt en slisse for mynter og holder for multimedia-moduler.

Det skulle ikke forundre meg om mange av Karoq-kundene velger en Scout.

Powered by Labrador CMS