-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Her kommer Audis nye muskel-SUV
Her er ferske bilder av det mest muskuløse medlemmet av Audis SUV-familie.
Audi viste sin nye Q8 i Kina for noen måneder siden, men toppmodellen er fortsatt en godt bevart hemmelighet. Automedia har kommet over denne, både i vanlig trafikk og på Nordsløyfa hvor den svidde av gummi.
Q8 er Audis første SUV med coupé-aktig tak, og den blir en direkte konkurrent til BMW X6 og Mercedes GLE Coupé. Toppmodellen RS Q8 som vi ser på bildene her, utfordrer modellene fra BMW M og Mercedes-AMG.
Lite er skjult på denne testbilen, og det kan tyde på at den er nær produksjonsklar. Kamuflasjen dekker bare front, sider og hekk – akkurat de deler av biler som vil skille seg ut fra en ordinær Q8.
Som tilfellet er med RS Q3 hopper Audi bukk over en S-variant og går direkte til RS også med Q8.
I fronten ser vi tydelig bikube-mønsteret i grillen, samtidig som støtfangeren har mer aggressiv design med store luftinntak og et elegant formet inntak i bunnen som strekker seg tvers over hele fronten.
Når dørene er kamuflert er det bare fordi denne modellen skal utstyres med sideskjørt som visuelt senker den nærmere asfalten. Og i høye hastigheter blir bakkeklaringen ekstra lav, noe som besørges av den pneumatiske fjæringen som blir standard i RS Q8.
Hjulhusene er bredere for å få plass til fetere dekk, og store bremseskiver med 6-pots calipere på framhjulene sørger for at stoppegenskapene matcher kreftene.
Legg merke til at den diskrete spoileren over bakluka er innsnevret på midten – dette er faktisk for å gi mer downforce i høye hastigheter.
Det mest markante innslaget i hekken er likevel de elliptiske eksosåpningen med plass nok til å slippe ut eksos og masse godlåt.
Motoren er den samme som i fetter Lamborghini Urus – en fireliters V8 biturbo med en effekt på hele 650 hestekrefter. Quatttro firehjulsdrift og S tronic automat er standard.