Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT Line
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT

Kia Ceed GT Line

Kia Ceed GT Line

Kia Ceed GT Line

Kia Ceed GT Line

Kia Ceed GT Line

Kia Ceed GT Line

Kia Ceed Sportswagon GT Line

Kia Ceed Sportswagon GT Line

Kia Ceed Sportswagon GT Line

Kia Ceed Sportswagon GT Line

Kia viser sin GT-utfordrer

Kia går ikke like ekstremt til verks som Hyundai når de viser sin utfordrer i GT-segmentet.

Publisert Sist oppdatert

Hyundai prøver jo å overgå Volkswagen eller utfordre Mercedes til duell med sine N-modeller. Søsterfirma Kia er mer moderate, og det vil de dra fordeler av når bilene skal avgifts-beregnes.

Nå er jo ikke hestekrefter lenger noe tema for norske bilavgifter, men med økt effekt følger som regel økte utslipp av både CO2 og NOx, og det koster.

I Kia Ceed GT sitter fortsatt en 1,6-liters turbo med 204 hester. Sikkert nok til å gi en lekelysten bil når den i tillegg er utstyrt med senket og stivet chassis.

Designmessig skiller Ceed GT seg ut gjennom spesielle støtfangere foran og bak, sideskjørt og en serie røde detaljer.

Her er Kias hovedattraksjon i Paris

Innendørs er det myke materialer på de delene du berører, frisket opp med metalldekor. Dashbordet er førerorientert med en stor berøringsskjerm øverst.

For første gang kan Ceed GT leveres med en 7-trinns dobbel clutch girkasse som alternativ til den 6-trinns manuelle kassen som er standard.

Produksjonen av Ceed GT starter ved Zilina-anlegget i Slovakia i november og utleveringen starter i første kvartal 2019.

For de som ikke trenger drøyt 200 hester, men likevel ønsker en bil som skiller seg ut fra mengden, kan Kias nye GT Line være alternativ.

Her får du sportslige detaljer til både eksteriør og interiør, selv om du nøyer deg med en mindre motor. Tilbehøret er tilpasset alle tre karosseriformer – både femdørs, stasjonsvogn og den splitter nye Proceed som Kia omtaler som en shooting brake.

Powered by Labrador CMS