-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Første ladbare Subaru
Subaru lanserer sin Crosstrek Hybrid på LA Auto Show og starter salget i USA innen årets utløp. Det gir en forsmak på hva vi har i vente når XV får en tilsvarende drivlinje.
Crosstrek er nemlig den amerikanske utgaven av Subaru XV, og den er deres tredje mest solgt modell der borte.
Jeg var imponert over hvilke fremskritt Subaru hadde gjort med XV da jeg kjørte nykommeren som første nordmann i fjor sommer.
Det er det tydeligvis flere som mener, for den er suverent mest solgte Subaru-modell i Norge hittil i år.
De elektriske komponentene i Crosstrek Hybrid kommer fra Toyota, mens Subaru bruker sin egen boxermotor, CVT girkasse og symmetriske firehjulsdrift.
Batteripakken er den samme som sitter i Prius Plug-in Hybrid, og derfor er jeg litt overrasket når Subaru oppgir rekkevidden på ren eldrift til bare 27 kilometer – under halvparten av hva Toyota skilter med.
Et snittforbruk på 0,26 liter på mila, etter amerikansk standard, høres realistisk ut.
Så kan Crosstrek noe som Prius Plug-in ikke kan – nemlig å trekke en tilhenger, skjønt tilhengervekten er begrenset til rundt 450 kg.
Vi får ikke vite hva systemeffekten er, men bensinmotoren har 137 hk og et dreiemoment på 181 Newtonmeter mens elmotoren supplerer med 118 hk og 202 Nm.
På bildet som viser bagasjerommet ser det ut som batteriet stjeler plass i gulvet, men dette fremkommer ikke av de foreløpige dataene som er tilgjengelige.
Vi får håpe det ikke drøyer for lenge før XV Hybrid lanseres i Europa slik at også Subaru Norge får en etterlengtet modell med stikkontakt.