-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Denne kan bli en norsk hit
Her er Hondas urbane elbil ute på test i Tyskland. Den kan komme til å sjarmere mange nordmenn når den settes i produksjon.
Selv om bilen er godt maskert, er det lett å se at den får med seg designtrekkene fra konseptbilen over i produksjon. Se for eksempel de runde lyktene i begge ender.
Med lengde på 3,90 meter er den meget kompakt, ja, faktisk mindre enn en Jazz. Men den har én stor fordel fremfor konseptbilen – nemlig at den er utstyrt med fem dører i stedet for tre.
Fronten er blitt rundere for å være mer skånsom mot eventuelle myke trafikanter den måtte treffe.
Honda Urban EV Concept ble først avduket på Frankfurt-utstillingen i fjor, hvor den fikk en strålende mottakelse fra de besøkende, noe som inspirerte Honda til å gå videre med produksjonsplanene.
Vi regner med at den ferdige bilen vil debutere på vårens Genève-utstilling, og at produksjonen starter i løpet av våren.
Siden konseptbilen fikk så positiv mottagelse, har Honda foretatt svært få designmessige endringer på vei mot produksjon. I tillegg til de ekstra dørene har den fått fem seter i stedet for fire og et mer realistisk interiør.
For å gi føreren best mulig utsyn benytter Honda slanke A-stolper og en stor frontrute. Fordørene er hengslet i bakkant slik de var på konseptet.
Et såkalt flytende dashbord rommer de viktigste kontrollorganene samt en gedigen skjerm som strekker seg fra dør til dør, ja faktisk helt inn i dørene hvor skjermene viser bilder fra utvendige videokameraer som erstatter de tradisjonelle speilhusene.
Selv om det er for tidlig til at prisene er kjent, erfarer Automedia at den ikke blir billig, på tross av de kompakte målene. Honda ønsker nemlig å posisjonere Urban EV som en premium-utfordrer.
Urban EV – om nå det blir det endelige navnet – blir første elbil fra Honda i Europa, men de selger allerede en Clarity elbil på hjemmemarkedet og i USA.
Dessuten har de vist frem en bil med betegnelse Everus EV Concept som skal i produksjon i Kina innen årets utløp.
Bilen skal bygges på en ny plattform som er dedikert for elbiler, og Honda vil elektrifisere flere av sine modeller i årene fremover.
Foreløpig har vi ingen informasjon om motoreffekt og batterikapasitet, men Honda har sagt at bilen skal utstyres med en høyeffektivt, lettvekts batteripakke og energioverføring både til og fra bilen.
De har også antydet kort til middels rekkevidde, og da snakker de neppe om mer enn 250 km. Men det burde vel holde for en typisk bybil som denne.