-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Rendyrket kjøreglede
Porsche lanserer nå nye entusiastutgaver av 718 Cayman og Boxster.
Tradisjonelt står «T» hos Porsche for «Touring» og er synonymt med kjøreglede i sin reneste form. Ekte entusiastbiler.
718 T Cayman og Boxster er intet unntak – de vil føle seg mest hjemme på svingete landeveier og være ideelle følgesvenner for dem som kjører bil for kjøringens skyld.
Midtstilt bak ryggen på de to setene sitter standardmotoren – en 2,0-liters turbomatet boxer med 300 hestekrefter og et dreiemoment på 380 Newtonmeter.
Bilene kan leveres med seks-trinns manuell girkasse eller PDK dobbel clutch automatkasse.
Bilens dynamiske egenskaper forsterkes av en spesiell utstyrspakke som inneholder 20-tommers felger, PASM sport chassis som senker bilene med 20 mm, tettsteget girkasse hvor trinnene er markert i rødt på kula, samt sport Chrono pakke.
Legg merke til de innvendige dørhåndtakene som er erstattet av remmer – en typisk T-detalj. Sportssetene er toveis elektrisk justerbare, har Sport-Tex senterseksjon og 718 logo brodert på hodestøttene.
PCM Infotainment-systemet (Porsche Communication Management) er fjernet og erstattet med et stort oppbevaringsrom. Men, sier Porsche, de som ønsker underholdning ut over motorduren, kan få med PCM uten pristillegg.
Til sammen veier disse vektreduserende tiltakene opp for den ekstra vekten bensin-partikkelfilteret medfører.
Andre spesialiteter på 718 T-modellene er skinntrukket GT sportsratt med mode-switch som skal sørge for ekstra godt grep. Boxster T eller Cayman T logoer er plassert på dashbordet og i striper på dørene.
Speilhusene er lakkert grå, og bakfra gjenkjennes spesialmodellene på sentralt monterte, doble eksosrør lakkert i sort høyglans.
Når det gjelder lakkfarger kan T-modellene leveres i sort, Indian Red, Racing Yellow og sort. Carrara White, Deep Black og GT Silver er metallic-alternativene. I tillegg tilbys to eksklusive spesialfarger – Lava Orange og Miami Blue.
Ifølge Porsche har 718 T modellene – justert for utstyr – en prisfordel på 5-10 prosent sammenlignet med basismodellene av 718 Cayman og Boxster som i Norge koster henholdsvis 771.000 og 792.000 kroner.
Se data og priser for alle norske Porsche-modeller