-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Fra MX5 til Stingray
Mitsuoka er kjent som en japansk rebell. De bruker kjente biler og bygger dem om til noe du som regel helst ikke vil være kjent med. Men denne Corvette-illusjonen er ikke så verst.
Vanligvis er Mitsuokas spesialkreasjoner ganske barokke, ofte med gammel-britiske antydninger. Og ikke sjelden er det ganske opplagt hvilken bil som er grunnlaget for det triste resultatet.
Denne gangen har de gått langt utenfor oppskriften. Bilen ser ikke verst ut, i hvert fall ikke på bilder. Og det er nesten umulig å slå fast at utgangspunktet er en gammel MX-5.
Det er liksom ikke tvil om at det er en C2 Corvette man har sett lenge på og tatt utgangspunkt i, før Rock Star – som den heter – ble skapt.
Front og hekk er det gjort store ting med, masse schwung i karosseriblikket, nye lykter og litt frimodig bruk av krom bidrar til et skikkelig 60-talls look
Det eneste som ser ut som det kommer uendret fra donator er dørene, men nå ser det ut som de er like spesialbygde som resten av bilen.
Les også: Særpreget Mitsuoka
Innvendig har de imidlertid holdt seg i skinnet. Bortsett fra litt plast og litt stoff i karosserifargen er interiøret uendret, og heller ikke i drift-avdelingen har det skjedd noe. Alle Rock Star er bygget på 1,5-liters versjonen med 132 hk.
Med et overhalt chassis burde 200 km/t og 8 sekunder kunne oppnås med både komfort og trygghet.
Mitsuoka sier de skal bygge en småserie på 50 eks av denne bilen. De to europeiske forhandlerne, en i Monaco og en litt sør for London, skal imidlertid ikke kunne ta del i denne. Kun for Japan!
Hjemme i Japan skal den koste noe som tilsvarer 37.000 euro. Men da må du stille med underlaget selv.