Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot 208
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot e-208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Ny Peugeot 208 med kontakt

Peugeot skal lansere en ny generasjon av småbilen 208 i Genève. Mye tyder på at den blir en norsk suksess.

Publisert Sist oppdatert

Nye Peugeot 208 kommer nemlig som ren elbil, og dermed er den nærmest sikret suksess i elbillandet Norge. Om du foretrekker forbrenningsmotor, så vit at den også kommer med bensinmotorer.

Men naturlig nok er det elbilen som får størst oppmerksomhet hos den norske Peugeot-organisasjonen. Bilen er bygget på en helt ny plattform som er bygget for elektrifiserte drivlinjer i tillegg til forbrenningsmotorer.

Snart får 208 en ny slektning - se spionbilder

– Vi er svært glade for å kunne lansere en ny elektrisk bil i det norske markedet. Peugeot e-208 er som skapt for Norge med lang rekkevidde, varmepumpe og hurtiglader! Dessuten tror vi rett og slett utseendet vil gi reservasjonsløsningen en kick-start 5. mars, sier Rune Hensel, direktør for Peugeot hos Bertel O. Steen.

Peugeot e-208 har egenskaper som nærmest garanterer salgssuksess. Den har en batteripakke på 50 kWt – nok til en oppgitt rekkevidde etter den nye WLTP-standarden på 340 kilometer.

I tillegg er den klargjort for hurtiglader på inntil 100 kW. Koblet til en slik lades batteriet til 80 prosent i løpet av en halv time.

Motoren har en effekt på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 260 Newtonmeter. Tre kjøreprogram gjør at man kan tilpasse bilens egenskaper til om han ønsker en kjappest mulig bil eller lengst mulig rekkevidde.

e-208 er konstruert slik at plassen innvendig og i bagasjerommet er identisk som modellen med bensinmotor. Batteriet har en fysisk størrelse på 220 liter og befinner seg i gulvet mellom for- og bakaksel. Det sikrer ifølge Peugeot i tillegg til god plass, også en fordelaktig vektfordeling.

Et annet viktig moment er at e-208 er utstyrt med varmer på 5 kW samt varmepumpe – funksjoner som gjør at rekkevidden forringes minimalt når man benytter klimaanlegget.

Lading hjemme med veggboks tar henholdsvis 5 timer og 15 minutter (11 kW) og 8 timer (7,4 kW). Ved hjelp av en Peugeot-app kan man stoppe og starte lading ved behov, samt sjekke status på batteriet.

– Dette er starten på andre generasjon elektriske biler fra Peugeot og starten på en voldsom elektrifiseringsbølge fra PSA. Innen 2025 skal alle modellene finnes i minst en elektrifisert versjon, sier Stian Gihle, informasjonssjef for Peugeot hos Bertel O. Steen.

Men du må ikke elske elbiler for å velge en Peugeot 208 – den skal også leveres med tre alternative 1,2-liters bensinmotorer med henholdsvis 75, 100 og 130 hestekrefter.

Nye 208 er lengre og bredere enn dagens modell, samtidig som den rager noe mindre over bakken. Dette skal i sum gi bilen et mer sportslig uttrykk og et mer rommelig interiør.

I forbindelse med at nye e-208 avdukes i Genève 5. mars vil den norske importøren lansere en reservasjonsløsning for dem som vil sette seg på venteliste. De første bilene kommer til Norge mot slutten av året.

Powered by Labrador CMS