-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Smart skinner som påskesola
Utrolig hva et muntert tørkle på hodet kan gjøre. Skinnende gult for eksempel. Det får folk til å smile. Slik Smart klarte i Genève.
Egentlig slapp smart superbillig unna messeinnsatsen sin – men virkningen var formidabel.
Jeg burde kanskje luktet lunta da jeg ble fortalt at Smart kom med en konseptbil til Genève og at den skulle hete Forease +.
Forease var nemlig navnet på bilen de hadde i Paris og det som var easy med den var at den var åpen som en barchetta – speedster er kanskje litt for pretensiøst for en som ikke ville ane hva speed var, selv om den fikk det servert med skje.
Genève-bilen var akkurat den samme (i hvert fall så den slik ut) – men den hadde fått tak. Eller kanskje ikke tak – den hadde fått kuppel. Eller et slags tørkle på toppen.
Frapperende virkning i skinnende gult, den sto og lyste på langt hold.
Jeg har en mistanke om at denne hadde de tenkt på allerede ved Paris-tider. Riktignok var dashbordet hvitt da, det er blitt gult, men det er enkelt å fikse. De gule sømmene i Paris-setene og en del andre gule interiørfinter er fremdeles på plass og harmonerer veldig bra med den nye overbygningen.
Dessverre måtte tyskerne presentere denne søte flip’en med litt germansk grundighet også. Dette er nemlig ikke noe tak, forklarte Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler AG, gravalvorlig. «Dette er et #loveroof.»
Hele ideen bak denne presentasjonen må da forhåpentlig utelukkende ha vært å spre glede. Taket er for eksempel en elendig løsning hvis du er ute etter beskyttelse mot ruskevær. Og som smart kabriolet er den jo også fullstendig ubrukelig.
For riktignok er det noe tynt stoff på toppen her, som kanskje kunne vært benyttet i stedet for noe kanvas-aktig, men dette stoffet sitter tett rundt en stiv kuppel. Man kan altså ikke folde dette sammen, man må løfte av det hele, så kan du kanskje bruke det som vogge for babyen?
Ikke finnes det antydning til noe tett på sidene her heller, som for eksempel ruter.
Dette er med andre ord meget mer en parasoll enn en paraply.
Selv om Morton’s Salt Girl jo brukte sin glade, gule beskyttelse mot regn. Men den ga jo også den samme gode følelsen. Smart Morton?