-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Nå kommer Bentley
For første gang skal Bentley importeres til Norge gjennom en offisiell kanal. En ikke ukjent bilmann står bak prosjektet.
Nils Tronrud fra Hønefoss bygget på 1990- og 2000-tallet opp en stor kjede av egne forretninger med BMW som hovedmerke, og en rekke andre merker i porteføljen.
Han solgte kjeden til Bilia som i dag er Norges tredje største bilforhandler, etter de to importøreide kjedene under Harald A. Møller og Bertel O. Steen.
Tronrud har alltid hatt en fot innenfor bransjen gjennom eierskap i et par forhandlere i Hallingdal og Bærum-baserte Motorpool som er forhandler av Jaguar Land Rover.
Nå har Tronrud inngått samarbeid med Bentley Riga, og sammen skal de åpne Bentley Oslo, riktig nok beliggende litt vest for hovedstaden på Billingstad i Asker.
I første omgang skal Bentley lokaliseres sammen med Jaguar Land Rover, men allerede neste år skal de være på plass i egne lokaler i samme område.
Målene kan virke ambisiøse – allerede første år planlegger Bentley et salg på 40 biler i Norge.
Til vår søsterpublikasjon BilNytt.no har Tronrud tidligere fortalt at han har lagt inn forecast på 12 Continental GT Coupé og Cabriolet-modeller samt åtte Bentayga.
– I tillegg skal Bentayga Plug-in Hybrid lanseres i april. Der blir vi en prioritert mottaker, så jeg ser for meg kanskje 30 av dem i 2019. Dessuten har Bentley en egen auksjonsmodell, kun for egne biler. Jeg ser ikke bort fra at det kan komme noen bruktimporterte i tillegg, sier Tronrud.
Les også: Bentley overgår seg selv
Han sier videre at prisen for en hybrid Bentayga vil være drøyt to millioner kroner, men at det ikke skremmer siden selgerne hans er vant til å håndtere biler på et slikt prisnivå.
Volkswagen-eide Bentley kommer etter hvert også med en ren elbil basert på samme plattform som Porsche Taycan.
Til å bygge opp Bentley Norge har Tronrud ansatt Christian Gottschalk som er en meget erfaren bilmann med bakgrunn fra merker som BMW, Mercedes, Peugeot og Volkswagen.
Bentley Oslo åpner etter planen i begynnelsen av mai, og Christian Gottschalk forteller til BilNorge at de jobber med å skaffe noen spennende modeller til åpningen.
– Går alt som planlagt blir det Europa-premiere for Bentayga Plug-in og Norges-premiere for nye Continental GT Cabriolet, sier Gottschalk.
Hittil har Continental-modellene vært levert eksklusivt med W12-motor, men nå åpner Bentley også opp for bestilling av bilen med ny V8-motor, samme motor som allerede tilbys i Bentayga med 550 hk og et dreiemoment på 770 Newtonmeter.
– De nye motorene med lavere CO2-utslipp vil medføre en prisreduksjon på rundt ti prosent sammenlignet med W12-utgavene. Vi regner med at en GT V8 vil ligge på cirka 2.750.000 kroner mens GTC V8 vil starte på rundt tre millioner, sier Christian Gottschalk.
Men V8-modeller på plass forventer han å selge 12 til 15 Continental GT i 2020, hvorav 4-5 cabrioleter.