Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©
Porsche 911 Targa
Foto: Automedia©

Familieforøkelse på gang

I løpet av siste halvår har Porsche presentert ny generasjon 911 med kodenavn 992 i to karosseriformer. Her er det tredje, og flere skal det bli.

Publisert Sist oppdatert

Det er vel ingen som klarer å lage så mange varianter basert på én eneste modell. Så langt har Porsche vist nye 911 som coupé og cabriolet, og kun i Carrera S / 4S-utgaver. Men 992-generasjonen vil etter hvert bli like omfattende som forgjengeren 991 var.

Da snakker vi et tyvetalls varianter, fra Carrera til GT2 RS, og tre karosseriformer, coupé, cabriolet og bilen vi ser på disse bildene – Targa.

Eller retter sagt Targa S eller 4S, for Porsche starter aldri med de rimeligste alternative. I 991-generasjonen tilbys Targa opp til GTS-nivå.

Les vår prøvekjøring av Porsche 911 Cabriolet

Det at bilen nesten ikke bærer kamuflasje tyder på at lanseringen ikke er særlig langt unna – kanskje er den lagt til Frankfurt-utstillingen i september.

Så vil det gå ytterligere noen måneder før den kommer på veien, så neste vår er den trolig på plass i ditt Porsche Center.

Som med forrige generasjon ser det ut som Porsche er tro mot den originale Targa-oppskriften fra 1965, noe som inkluderer en solid veltebøyle, sammenleggbart tak (denne gangen i kanvas?) og en stor bakrute.

Bilen på bildene har veltebøyle i matt sort, og kanskje blir det en nytt alternativ til standardfargen som har vært sølv.

Bortsett fra takkonstruksjonen kan du regne med at 911 Targa blir lik 911 Coupé på de fleste områder – hvilket innebærer en hekkmontert 3,0-liters twin turbo boxer med 450 hk og et dreiemoment på 530 Newtonmeter.

Her finner du priser og data for 911-variantene som er lansert så langt

Regn med at 911 Targa prises over disse.

Powered by Labrador CMS