-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste Octavia
Skoda har nylig lansert ny elbil og ansiktsløftet Superb. Men disse kommer ikke i nærheten av Octavia når det gjelder popularitet.
Octavia har i årevis vært Skodas bestselger i Norge, og sist vi summerte fra OFV-statistikken var det solgt nær 100.000 av dem som nye i Norge.
Hittil i år er den Skodas suverent mest solgte modell, og ikke nok med det – den er faktisk nummer 13 på totalstatistikken over personbiler hittil i år. Det er unikt i et marked som domineres av elbiler og hybrider, med og uten plugg.
Nesten 80 prosent av Octaviaene har dieselmotor og 99,9 prosent av dem er stasjonsvogn. Det er kun registrert én ny kombikupe i hele år.
Nå er modellen snart klar for sitt tredje generasjonsskifte etter at Volkswagen tok over Skoda. Dagens modell kom i 2013, den neste blir en 2020-modell.
Ved første øyekast ser bilen nærmest umaskert ut, men her har Skoda vært smarte. I stedet for den psykedeliske kamuflasjen som normalt benyttes har de brukt folie i bilens farge. Men under denne har de lagt pukler og utvekster for å forvirre oss.
Likevel viser disse ferske spionbildene fra områdene ved Nürburgring en del detaljer fra den kommende modellen. Frontfangeren blir for eksempel ganske lik den som sitter på den ansiktsløftede Superben vi møtte forrige uke.
Selv om den tilhører kompaktklassen, det såkalte C-segmentet, har Octavia vært nesten like rommelig som mange av bilene i D-segmentet. Mye tyder på at neste generasjon følger tradisjonen og blir enda litt større enn dagens modell.
Octavia bygges på VW-gruppens MQB-plattform, så det er naturlig at den følger Golf, Seat Leon og Audi A3 som alle står foran et generasjonsskifte.
Bensinmotorer på 1,0, 1,5 og 2,0 liter blir tilgjengelige sammen med dieselvarianter på 1,6 og 2,0 liter. Og så er det sannsynlig at det også kommer plug-in hybride varianter nå som Superb har gått opp løypa.
Vi vet også at neste Golf kommer med to ladbare varianter som forventes å bli bestselgerne i Norge.