-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Facelift for Mazda2
Mazda har i dag startet salget av en ny 2-er på hjemmemarkedet. En viktig nyhet er navnet.
I fire generasjoner, helt siden 1996, har denne modellen vært solgt som Demio i Japan. Den foreløpig siste kom i 2014, men i forbindelse med oppdateringen skifter den navn til Mazda2, betegnelsen Mazda bruker i Europa og andre markeder.
Mazda2 er innstegsmodellen i en familie med kjøreglade biler – man finner litt MX-5 DNA i de fleste Mazda-modeller. Nå fremhever de at kvalitetsnivået er hevet, i tillegg til at designen er oppdatert for å være i takt med øvrige modeller i familien, ikke minst nye Mazda3.
Egenskaper som fremheves er «handling», stabilitet, kjørefølelse og støydemping.
Oppdatering av Skyactiv-arkitekturen medfører nye og bedre seter og redesignet chassis. Målet er at føreren skal føle seg hjemme i det øyeblikk han eller hun setter seg bak rattet.
Nyheter på sikkerhetsfronten inkluderer adaptiv cruise-kontroll med stopp/kjør-funksjon og aktive LED hovedlys sammensatt av 20 individuelt styrte dioder.
I Japan skal Mazda2 selges med to alternative motorer, Skyactiv-G 1.5 for de som ønsker bensin og Skyactiv-D 1.8 for de som foretrekker diesel. Begge kommer i forskjellige styrkegrader.
Videre kan kundene velge mellom 6-trinns automat eller manuell kasse, og de som ønsker får den levert med firehjulsdrift.
I Norge utgjør Mazda2 et ufortjent beskjedent innslag på OFV-statistikken. Med 180 registreringer i 2018 var den nummer 13 i småbil-klassen der Toyota Yaris ruler foran Renault Zoe.
Bilen er på plass hos japanske forhandlere i september. Her får vi neppe se den før i 2020, og da trolig kun med bensinmotor og drift på forhjulene.