-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Alpina B3 Bi-Turbo
For uinnvidde ser den ut som en hvilken som helst 3-serie, men de som kjenner Alpina vet at spesialistene der bygger helt spesielle BMW-er. Som selvsagt er eksklusive også med hensyn til pris.
Entusiaster som kjenner Alpina vil imidlertid gi deg et anerkjennende nikk for god smak når de ser bilen.
Basert på en standard BMW 3-serie sedan skiller den seg ut gjennom sportslig understell, spesielle felger og to doble eksosrør.
Det er neste generasjon Alpina B3 Bi-Turbo som her er avbildet, kort tid etter at nye 3-serien er kommet på markedet.
Typiske Alpina-detaljer inkluderer også en lav frontsplitter, sideskjørt og en diskret spoiler på koffertlokket. Interiøret skreddersys helt etter dine ønsker.
Dagens B3 Bi-Turbo har en oppjazzet versjon av BMWs treliters rekkesekser under panseret. Den yter 440 hestekrefter og har et dreiemoment på 660 Newtonmeter – litt mer enn en M3.
Null til hundre på 4,3 sekunder er et par tideler langsommere M3, men det tar den igjen med en toppfart på 306 km/t der M3 har den sedvanlige sperren ved 250 km/t når den ruller ut fra fabrikken.
Nykommeren får minst tilsvarende ytelser, sannsynligvis litt mer krutt for å være på nivå med neste generasjon M3 når den slippes.
Kreftene sendes til bakhjulene via en 8-trinns automatkasse, men trolig vil Alpina også tilby en modell med firehjulsdrift slik de gjorde med forgjengeren. Touring (stasjonsvogn) kommer også noen måneder etter sedanen.
Foretrekker du diesel er alternativet Alpina D3 Bi-Turbo med 350 hk og dreiemoment på 700 Nm.
Trolig slipper vi å vente lenge på den nye Alpina-modellen siden kamuflasjen på den avbildede er meget sparsom.