Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi S5 TDI Coupé
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Cabriolet
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Cabriolet
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Cabriolet
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Cabriolet
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Cabriolet
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Cabriolet
Foto: Stefan Baldauf / Guido ten Brink
Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Coupé

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Sportback

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi A5 Cabriolet

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Coupé

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi S5 Sportback

Audi oppgraderer A5-familien

Blant attraksjonene på Audis stand i Frankfurt finner vi oppgraderte versjoner av A5 og S5 i tre karosseriformer.

Publisert Sist oppdatert

Audi-kjennere vil kjenne igjen designtrekk fra større modeller når Audi nå lanserer en oppgradert og ansiktsløftet A5-familie. Mest synlig er endringene i fronten der grillen er blitt flatere og bredere.

Alle karosserivarianter får LED hovedlys som standard. Disse kan oppgraderes til Matrix LED, eller man kan bestille bilen med laserlys.

Jeg blir skeptisk når Audi hevder at de «med det nye MMI-systemet vil gi en brukeropplevelse ikke ulik moderne smarttelefoner. En berøringsskjerm på 10,1-tommer erstatter den tidligere vri- og trykkebryteren.»

Jeg syns MMI-systemet til Audi sammen med BMWs iDrive har vært blant de mest intuitive på markedet, så jeg er skeptisk til om det blir like enkelt å foreta innstillinger på en berøringsskjerm mens man kjører.

Motorutvalget starter på 163 hestekrefter og toppes inntil videre av S5 TDI som får en treliters V6 med mildt hybrid system og en effekt på 347 hk / 700 Nm og gjør null til hundre på under fem blank.

Alle A5-modeller får automatiske girkasser, en 7-trinns S tronic eller 8-trinns Tiptronic. Quattro kan bestilles på de mellomsterke modellene og leveres som standard til de tre kraftigste.

Audi hevder chassiset er fast, men likevel komfortabelt. Det fins også sportsunderstell for dem som ønsker å fremheve de sportslige egenskapene.

Toppmodellen S5 TDI leveres som femdørs Sportback og todørs Coupé. S5 Cabriolet får vi lite detaljer på, bortsett fra at den skal utstyres med en ny 6-sylindret turbomotor med 354 hk og et dreiemoment på 500 Newtonmeter.

De oppgraderte modellene kan bestilles fra høsten 2019, men prisene er foreløpig ikke klare. Utleveringene starter tidlig 2020.

Powered by Labrador CMS