-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Tesla-føljetongen ruller videre
Vi har fulgt to modifiserte Tesla Model S som befinner seg på Nürburgring ganske tett den siste uka. I går ettermiddag gjorde de sitt første rekordforsøk.
Oppdatert 25/9-2019
Vi skrev første gang om saken for en uke siden, under tittelen Tesla utfordrer Porsche.
I forgårs fikk du en oppdatering da «vår mann» på banen hadde nye opplysninger og flere bilder.
I går kveld prøvde Tesla seg i en tidsbolk avsatt for rekordforsøk med begge testbilene, en rød og en blå. Nå har vi ingen offisielle tider fra seansen, men fotograf Stefan Baldauf tok rundetider med en vanlig stoppeklokke.
Tiden han registrerte var ingen overraskelse – 7 minutter og 24 sekunder var et sekund langsommere enn tiden han noterte på den røde bilen for et par dager siden. Den blå bilen var vesentlig langsommere og endte med rundetid på 7.40.
Baldauf presiserer at rundetiden gjelder for en hel runde på den 20.832 km lange Nordsløyfa, ikke en avstumpet runde som enkelte har spekulert i.
Sjåfør var den rutinerte racerføreren Thomas Mutsch som bekreftes av bildene, og dekkene Tesla benyttet var Goodyear Eagle F1 Supersport RS.
Dere som kjenner Model S inngående vil se at testbilene er kraftig modifisert med blant annet økt sporvidde og en rekke aerodetaljer.
I tillegg mistenker våre kilder at bilene er fullstendig ribbet. Bortsett fra veltebur, førersete og dashbord ser interiøret ut til å være helt tomt, uten passasjersete og baksete. Det gir en betydelig vektfordel i forhold til Taycan-modellen som så vidt vi vet var normalt innredet. Nå mener noen også å vite at det var en Taycan Turbo som ble benyttet, og ikke den enda kraftigere Turbo S.
Oppdatering:
Bilene fra Tesla har forlatt Nürburgring uten å offentliggjøre resultater. De har imidlertid lagt ut følgende informasjon på Twitter:
«Data fra vår banetester indikerer at Model S kan oppnå en rundetid på 7.20 på Nürburgring.
Med noen forbedringer kan 7.05 være oppnåelig når Model S vender tilbake neste måned.
Frem til da, auf Wiedersehen Germany.»