-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Audi oppdaterer RS4
Bare to år etter lanseringen tar Audi grep for å oppdatere sprekeste medlem av A4-familien.
Audi har oppgradert flere av sine S- og RS-modeller den siste tiden, og nå er altså turen kommet til den heftige stasjonsvognen, RS4 Avant.
Audi Sport GmbH har fintunet mange detaljer på RS 4 Avant. Fronten er i tråd med Audi Sports egen design, og skiller seg markant fra A4 Avant med en grill som er bredere og lavere enn på A4-modellene.
Som de større slektningene, RS 6 Avant og RS 7 Sportback, har RS 4 Avant fått den tredimensjonale bikubestukturen i sort høyglans, uten noen omramming.
LED-lyktene er også redesignet. LED-matrix (ekstrautstyr) med mørke reflektorer skiller også RS 4 Avant tydelig fra basismodellene, og fullfører det nye utrykket i fronten.
Skjermene er gjort 30 mm bredere mm på hver side. Bak avsluttes karosseriet med en RS-spesifikk takspoiler og diffusor, og en RS-eksos med to forkrommede enderør som hver har «plass til en loff» – et standard RS-trekk. Et RS-sportseksosanlegg med sorte endrerør kan leveres som ekstrautstyr.
Under panseret ligger en V6 TFSI motoren på 2,9 liter med 450 hk og et dreiemoment på 600 Newtonmeter i området 1900-5000 omdreininger. Den skal sørge for at speedometernåla bikker 100 i løpet av 4,1 sekunder.
Kreftene forplantes til underlaget med permanent quattro firehjulsdrift og en sportslig åttetrinns tipronic-girkasse.
Ved normal drift leder den helmekaniske senterdiffen 60% av drivkreftene til bakhjulene. Ved behov endres dette mellom 70% til forhjulene, og opptil 85% til bakhjulene.
Føreren velger selv demperkarakteristikken i «Audi drive select». Den nye generasjonen av støtdempere er mer kompakte og lettere, og spennvidden mellom komfort- og dynamikkmodus er ifølge Audi større.
Nye RS 4 Avant har smidde 19-tommers aluminiumsfelger som standard, med dekk i dimensjon 265/35.
Kraftfulle RS-bremser med sekspots calipere og perforerte komposittskiver er standard. Foran har de 374 mm diameter, bak måler bremseskivene 330 mm. Om ønskelig kan RS 4 Avant leveres med keramiske bremseskiver foran, da med 400 mm diameter.
MMI-touchpanelet på 10,1 tommer er senteret i det nye betjeningskonseptet.
Med RS-monitoren får sjåføren full kontroll over temperaturen til sentrale komponenter, maksimale g-krefter, akselerasjonsmålinger, rundetider, dreiemoment, samt trykk og temperatur i dekkene.
Informasjonen kan også vises i «Audi virtual cockpit» med den spesielle RS-visningen.
RS 4 Avant har samme bagasjevolum som basismodellen A4 Avant. 495 liter kan utvides til 1.495 liter ved å legge ned baksetet. Mer enn 30 assistentsystemer understreker allround-karakteren til Audi RS 4 Avant.