-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Luftig Corvette
Tre måneder etter debuten av nye Corvette lanserer Chevrolet nå en alternativ utgave med automatisk hardtop.
Noe av det mest unike ved nye Corvette er prislappen. I USA koster den 59.995 dollar – en brøkdel av hva du må ut med for en italiensk sportsbil med tilsvarende ytelser og midtstilt motor.
Konkurrentene blir nok ikke mindre betuttet når de nå viser bilen som cabriolet med automatisk hardtop og forteller at denne kun skal koste 7500 dollar mer.
Det automatisk styrte taket kan heves og senkes i løpet av 16 sekunder i hastigheter på inntil 48 km/t.
Det er første gang i historien Corvette tilbys med en løsning som dette som alternativ til Targa-løsningen, og det er verdt å merke seg at vektdifferansen mellom de to kun er 36 kg.
Chevrolet forklarer dette med at bilen fra starten er utviklet som cabriolet, og at den todelte takkonstruksjonen er laget av lette kompositt-materialer. Det hjelper også på vekten av konstruksjonen drives av elektriske motorer, seks av dem, i stedet for hydraulikk.
Et glassvindu bak setene fungerer som vindavviser når du kjører åpent, men forsvinner ned bak nakkestøttene om du ønsker enda mer vind i håret.
Lagringsplassen er den samme uansett hvilken Corvette du velger – det bak-hengslede motordekslet har varmeskjold og ekstra luftinntak som sørger for at motoren får tilstrekkelig med kjøling, og når du kjører åpent stues taket direkte over den V8-eren.
Det betyr plass til to sett med golfkøller bak motoren, mens «frunken» foran har plass til en pilotkoffert og en laptop-veske.
Motoren er den samme i begge utgaven – en normalt pustende 6,2-liters V8 med 502 hestekrefter og et dreiemoment på 637 Newtonmeter. Det samme gjelder girkassen som er 8-trinns med dobbel clutch.
Chevy sier ytelsen er omtrent de samme – hvilket indikerer null-til-hundre på rundt tre sekunder og toppfart på drøye 300 km/t.
Hekkspoileren gjør at marktrykket også er likt for de to utgavene. I tillegg er fjærer og dempere rekalibrert for å gi så like kjøreegenskaper som mulig.
Nye Corvette cabriolet settes i produksjon på nyåret, et par måneder etter coupéen, og kommer på markedet innen neste sommer.
Parallelt med avdukingen av Corvette cabriolet viste Chevy også en ny Corvette CR.8 racing-versjon som skal debutere under 24-timersløpet på Daytona i januar 2020. Det blir to biler i løpet, tradisjonen tro en gul og en sølvfarget.