-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BMW-favoritt blir heftigere og rimeligere
BMW kommer nå med M340i xDrive, som ligger an til et realt avgiftskutt fra nyttår.
En av våre favorittmodeller fra BMW; 3-serie, kommer nå med et nytt motoralternativ. Når en «M» er med i navnet vet vi at dette blir moro. Det dreier seg om M340i xDrive, som er utstyrt med en tre liters rekkesekser, med M TwinPower Turbo-teknologi.
Ytelsen er på 275 kW/374 hk, 48 hk mer enn i forgjengeren, noe som sikrer heftige prestasjoner. 0-100 km/t tar 4,4 sekunder for sedanen og 4,5 sekunder for Touring-utgaven. Begge er dermed rundt et halvt sekund raskere til 100 km/t enn topputgaven i utgående 3-serie.
Maksimalt dreiemoment er 500 Nm, opp 50 Nm fra tidligere.
Drivlinjen og chassiset er utviklet av racingekspertene fra BMW M GmbH.
En åtte trinns Steptronic Sport girkasse, intelligent firehjulstrekk og M Sport differensial er standard.
Det minst interessante med bilen er forbruk og utslipp, som oppgis til henholdsvis 0,72 liter og 163 gram CO2 før man begynner å sette på fetere hjul og laste på med utstyr som koster avgiftskroner. Det er nok ikke mange som får levert bilen på 18 tommerne som er standard i Europa.
Norsk pris eksklusive levering er fra 809.300 kroner for sedan og fra 854.600 kroner for Touring. Den gode nyheten er at avgiftene på de to bilene ligger an til å bli henholdsvis 35.000 og 60.000 lavere fra nyttår, hvis forslaget til statsbudsjett blir vedtatt.
Fra november leveres BMW M340i First Edition, hvor man har begrenset antallet produserte biler til 340 enheter hver av Sedan og Touring. Skandinavia er ett av markedene hvor denne utgaven blir tilgjengelig. Prisen for denne kjenner vi ikke.
Vi har tidligere prøvekjørt BMW 330d xDrive Touring, som er en milsluker av rang.