-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volkswagen kuldetester neste elbil
Her har kamuflasjemakerne hatt det morsomt. Det ser ved første øyekast ut som en Opel Grandland, men er noe helt annet.
Dette er en SUV som kan gjøre det meget bra i Norge. For mens Volkswagens første modell ut på MEB-plattformen, ID.3, kun leveres med bakhjulsdrift, får du mulighet for firehjulsdrift om du velger denne.
Som konsept het den ID.Crozz, men når produksjonen starter om et snaut år er sannsynligheten stor for at betegnelsen blir ID.4. Og den får en mer konvensjonell SUV-form enn konseptbilen hadde.
Nå er det jo populært med coupé-formede SUV-er også, så kanskje Volkswagen lager to varianter av bilen.
Selv om denne prototypen er forkledd som en Opel, så regn med at produksjonsutgaven blir en typisk Folkevogn med designtrekk overført fra ID.3. Det fikk vi klare signaler om gjennom den kamuflerte bilen som sto utstilt i Frankfurt under betegnelsen The Next ID.
Kunder kan velge mellom to motoriseringer, den enkleste med én motor og bakhjulsdrift, men det blir også mulig å kjøpe en versjon med to motorer og firehjulsdrift. Trolig er det sistnevnte som nå testes ut i nordisk klima.
Salgsstart for ID.4 forventes å være om cirka et år fra nå. Den skal produseres ved Volkswagens CO2-nøytrale anlegg i Zwickau hvor også ID.3 bygges.
Men Volkswagen har nylig kunngjort at de også skal produsere elbiler ved fabrikken i Chattanooga, Tennessee innen et par år.
Som ID.3 vil trolig også ID.4 tilbys med alternative batteripakker og rekkevidde på inntil 500 kilometer.
Det er liten tvil om at Volkswagen mener alvor med sin elbilsatsing. På den nylig avholdte bilutstillingen i Los Angeles viste de konsept nummer syv i rekken basert på MEB-plattformen under eget navn.
I tillegg selger Audi allerede e-tron i store kvanta, en økonomiutgave er annonsert og på bilutstillingen i Los Angeles debuterte e-tron sportback.
I tillegg skal Skoda realisere sin Vision iV og Seat sin Elborn – begge skal vises i løpet av 2020.