-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Murrays lille selvkjørende
Han snakker om selvkjørende, Gordon Murray, når han presenterer sin lille klatt. Men den ser jo så frekk ut at man kunne tenke seg å kjøre den selv, og være virkelig frekk i trafikken.
Selv om Gordon Murray er best kjent for de raskeste av de raske, Formel 1 eller den utrolige F1 landeveismaskinen til McLaren for snart 30 år siden, har vi møtt ham i litt mer neppå-jorda sammenheng også.
Han har lansert en produksjonsmetode med en rekke påståtte fordeler som han kaller iStream, og han har vist en rekke spennende småbiler som er konstruert rundt dette produksjonssystemet.
Yamaha har vært blant dem som har sett nøye på ideene hans, men fremdeles ser det ut til at det prosjektet står i stampe.
Les også: Murray blir japansk
Nå har han imidlertid gått sammen med to andre og kommet opp med sin Motiv. En 2,54 x 1,3 meters bybil på 450 kg. Enten enseter, eller et ekstra sete, eller rullestol eller varerom for last-mile leveringer.
I varebilutførelse, da vil den se litt annerledes ut, vil den kunne få 1100 liters lastevolum.
I denne lette konstruksjonen er det bygget inn nok beskyttelse til at man møter kollisjonskrav for biler, på tross av at denne kan klasses som en quadricycle.
Han har fått med seg blant annet Silverstone-baserte Delta Motorsport som har bygget drivlinjen med en 20 kW elmotor og en væskekjølt batteripakke på 17,3 kWh.
Blant spesifikasjonene finner vi det ganske muntre: Aks fra null til 39 mph: 7,5 sekunder. Toppfart: 40 mph. (ca. 65 km/t).
Den tredje partneren er itMoved som har jobbet med strategien, selve konseptet og alt det visuelle. Selskapet eies av en pioner på «økologiske» bilkonstruksjoner, Jose Paris.
Noen som husker Ford MA? Paris var en av de sterke kreftene bak den.
Hva som skal skje med dette innspillet nå er ikke klart. Men store deler av prosjektet er offentlig finansiert gjennom noe som heter IDP14-programmet (Integrated Delivery Programme der nr. 14 gleder nullutslippere). Derfor kan vi vel regne med at myndighetene vil se litt mer av den i tiden som kommer.