-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
DS på gode avveier
Er det DS vi må støtte oss til for å få noen konseptideer som er litt annerledes? Aero Sport Lounge virker svært lovende blant alle såpestykkene med påklistrete aerodynamiske finesser.
Citroën har brukt Lounge-uttrykket tidligere.
Det gjør ikke noe at DS overtar det – de er jo tross alt i familie.
Det som heller ikke gjør noe er at de første bildene av konseptbilen de skal vise i Genève ser såpass spennende ut som de gjør.
Markert front, overdrevne Lexus-tendenser kanskje – både der og bak, karosserisider som bulker i alle retninger, ut og inn og opp og ned, høy sittestilling med mye glass, og noe som ser ut som en ganske spennende profil.
Hørte Thierry Metroz, designsjefen der, klagesangen min i går over Polestar og BMW og alle uspennende konsepter der man skal sikre seg på alle bauger og kanter?
Jeg har lovprist ham før jeg, sist nå i høst da han lagde en greie for studenter der de ble oppfordret til å tenke helt andre veier.
Det er klare tendenser her også, til at de etablerte DS-designerne har klart å tenke helt nytt.
Fem meter lang, da har de selvfølgelig noe å boltre seg på. Og med 23-tommere blir så klart uttrykket litt tøffere enn hvis noe slikt kommer på gaten.
Og spesifikasjonene, med 500 kW og 110 kWh batterier og masse teknologi fra Formel E bilen deres, blir allikevel helt uinteressant i denne sammenhengen.
Interiøret og materialene der blir imidlertid ikke uinteressante. Ny interaksjon i føreravdelingen er noe man bare må regne med i disse dager, og at overgangen mellom virkelig og virtuell blir stadig mer utvisket er heller ikke noe å gjøre ved.
Men å hente inn halm, dyrket og høstet inn på gammaldags vis i Burgund, er selvfølgelig en kjempe-gimmick, men av den typen jeg applauderer for den viser at det fremdeles er materialer der ute man kanskje med fordel kunne bruke mer av.
Det er selvfølgelig mange flere detaljer å ta med seg fra dette konseptet, og det skal jeg love å gjøre. Jeg kommer til å kunne ta meg god tid der også – DS er det eneste PSA-merket som kommer til å vise seg frem på messen i år.