-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Volkswagen med Porsche-løsning
Volkswagen Touareg er den ujålete fetteren din Porsche Cayenne. Nå blir den endelig tilgodesett med Cayennes mest populære drivlinje i Norge.
Hvis du syns 462 hester og 700 Newtonmeter høres kjent ut er det ikke så rart – nye Touareg R får nemlig tekniske data tilsvarende de Cayenne E-Hybrid varter opp med.
Nå er ikke Volkswagen konkrete med hensyn til elektrisk rekkevidde – de sier bare at «et batteri på 14,1 kWh gjør det mulig å kjøre typiske pendlerdistanser helelektrisk.»
Da skal du neimen ikke bo langt unna jobben din, Porsche oppgir 32 kilometer. Muligens klarer VW å vri ut litt mer?
Så sant batteriet har tilstrekkelig ladenivå, starter nye Touareg R alltid i det helelektriske «E-MODE». Det er også mulig å kjøre elektrisk i opptil 140 km/t.
Som alle Touareg-modellene, har den nye R-utgaven permanent firehjulsdrift som standard. Kraftoverføringen går gjennom en åttetrinns automatgirkasse med «Tiptronic».
En senterdifferensial med asymmetrisk fordeling av dreiemomentet (torsen) kan gi inntil 70% av drivkreftene til forakselen, og inntil 80% av kreftene kan leveres til bakakselen.
Den kraftfulle drivlinjen med 700 Nm dreiemoment gjør at tillatt tilhengervekt er hele 3,5 tonn.
Det nye flaggskipet er utviklet av Volkswagen R, som tradisjonelt står for merkets mest sportslige modeller. Bilen er ifølge produsenten den første R-modellen med plug-in hybriddrivlinje.
Touareg R er den trede plug-in-modellen fra Volkswagen, som følger i sporene etter Golf og Passat GTE. Dette blir derimot den første firehjulsdrevne modellen i Volkswagens rekke av hybrider.
Drivlinjen består av en V6 TSI bensinmotor med 340 hk (250 kW), og en elektrisk motor med 136 hk (100 kW). Når begge enhetene yter maksimalt med en boost-funksjon, er systemytelsen 460 hk (340 kW), og dreiemomentet 700 Nm.
Nye Volkswagen Touareg R kommer på markedet i siste halvdel av 2020.