Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet
Volkswagen T-Roc Cabriolet

T-Roc har mistet taket

Denne blir dessverre et sjeldent syn på norske veier.

Publisert Sist oppdatert

Volkswagen T-Roc har vært en suksess i Norge. I fjor ble det registrert over 2.000 biler, noe som ga en 19. plass på statistikken. I kategorien «bensin og diesel» havnet modellen på en imponerende 2. plass, bak Skoda Octavia.

Nå kommer det en helt ny versjon av T-Roc på markedet. Nå i mars vil T-Roc Cabriolet være på plass hos forhandlere på kontinentet.

I en tid med spissing av modellporteføljen vil ikke T-Roc Cabriolet bli tatt inn til Norge via offisielle kanaler, til det er toppløs-markedet her hjemme for lite.

Den SUV-aktige toppløse T-Roc-en minner om cabriolet-versjonen av Range Rover Evoque som ble lansert for noen år siden.

«Med en noe hevet seteposisjon, et modig design og et perfekt kompromiss mellom moderne teknologi, komfort og kjøreglede, representerer den åpne versjonen av den suksessrike T-Roc et dynamiske kjøretøy-konsept», skriver Volkswagen i en melding.

Det tar ni sekunder å fjerne taket. Dette kan gjøres i hastigheter inntil 30 km/t.

To utstyrsnivåer er tilgjengelig; «Style» og «R-Line».

Modellutvalget består av to bensinmotorer på henholdsvis 115 og 150 hk. Sistnevnte kan leveres med DSG-kasse.

Powered by Labrador CMS