-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volkswagens lystige samlet
En trio av Volkswagens R-modeller var nylig samlet til lekestund på Nürburgring.
Da vi møtte Golf R for et par måneder siden oppholdt den seg i vinterlige omgivelser – en viktig del av Volkswagens testprogram. Like viktig er noen turer til Nordsløyfa hvor disse bildene stammer fra.
Denne testbilen er like umaskert som den vi møtte i Lappland, men noen detaljer skiller likevel de to. Modellen på Nordsløyfa har en mer markant hekkspoiler, større hjul og de blå bremsecaliperne som er blant de få særtrekkene som skiller R-utgaven fra en ordinær Golf.
Hvorvidt spoileren blir standard eller skal tilbys som ekstrautstyret vites ikke. Men vi vet at bilen får minst 300 hester samt firehjulsdrift og DSG girkasse som standard.
En annen bil vi har møtt tidligere er Tiguan R som for første gang skal utstyres med tilsvarende drivlinje som den mest aggressive Golfen. Men den er ikke første SUV ut med denne løsningen – T-Roc R har allerede vært en stund i markedet.
Tredje R-modell i aksjon på Nürburgring er Arteon R. Du trodde kanskje den modellen var død siden den ikke selges i Norge, men den lever fortsatt i beste velgående selv om markedet for store sedaner er labert de fleste steder bortsett fra i Kina.
Arteon har vært på markedet siden 2017 og får snart en midtlivs oppdatering. I den forbindelse kommer Arteon R, samtidig som modellen lanseres som stasjonsvogn, eller Shooting Brake som man ynder å kalle sportslige stasjonsvogner som denne.
Kanskje ser Volkswagen et marked for den etter at Mercedes valgte å kansellere sin CLS Shooting Brake ved siste generasjonsskifte.