-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Det startet med en kit-car
Sykkel med en nydelig ramme i tre, og deretter en trehjulsbil, også med masse treverk – men det startet med et sportsbilbyggesett.
Egentlig startet det med sykler. Bestefaren til Pierre Lallemand satte sammen deler som ble til en komplett sykkel som han kalte Novy.
Unge Lallemand bygde snart sin egen sykkel, og ikke lenge etter det en motorsykkel der grunnlaget var en vraket Bultaco 360.
Det fortsatte med motor og to hjul helt til en Cayenne rygget på ham for ti år siden.
– Da bestemte jeg meg for å bygge en liten sportsbil, forteller han.
Og det fant han i et byggesett for noe ganske ryddig som heter Fisher Fury som du utstyrer med en firesylindret 998 kubikk Yamaha R1 motor. Den drar 11.500 omdreininger og underveis produserer den inntil 160 hk. Oppå 450 kg etterlater det visse inntrykk.
Men Pierre Lallemand er utdannet arkitekt og har gjort mye som vi ville kalle design, så nå har på-hjul-interessene hans først slått ut i en sykkel.
Ecce heter den og består vel egentlig bare av en ramme som ser ut som en slags Nike-logo med et hjul i hver ende, et sete oppå toppen og et bukkestyre langt der nede.
Selvfølgelig leverer han den i karbon og den finnes med forskjellig utstyr, opp til det han kaller Cruiser-versjonen. Den kan sågar utstyres med elektrisk hjelpedrift, men poenget mitt er at den ser ganske lekker ut.
Jeg sa ikke brukbar, men lekker. Og spesielt når rammen er bygget i ved. Det å måtte pusse og lakke dekk og ramme hver vår er jo noe spesielt da.
Og ut fra denne interessen for plank har han også foreslått en trehjuls bil. Sikkert nullutslipps, sikkert med bionedbrytbare materialer rund baut og sikkert egnet for ned til 14-åringer slik trenden i Italia og Frankrike er akkurat nå.
Men akkurat denne er ikke bygget ennå, jeg har ikke peiling på mål eller spesifikasjoner. Jeg syntes bare jeg skulle nevne at Pierre Lallemand har gøyale ideer.