-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Den familievennlige Golfen
Her ser du en nærmest umaskert Golf stasjonsvogn. Ingenting tyder på at den skal gjenta fordums suksess i Norge.
Golf stasjonsvogn var i mange år populær som norsk familiebil grunnet god plass og en pris som var oppnåelig for folk flest.
Om vi spoler noen år tilbake ble det ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken registrert 1622 nye Golf stasjonsvogn i 2016, men siden har tallet sunket jevnt og trutt til det stoppet på 183 biler i 2019.
Riktig nok et år da produksjonen stoppet for å gi plass til en ny generasjon.
En av årsakene er den sterkt økende interessen for SUV-er, men en annen forklaring er å finne i «familien».
For den tsjekkiske fetteren, Skoda Octavia stasjonsvogn, ser nemlig situasjonen helt annerledes ut med 3670 registreringer i 2016 og stabilt salg på over 3000 hele denne perioden.
Hittil i år er 97 prosent av alle nyregistrerte Golfer elbilen som snart skal fases ut, og da blir det norske Golf-salget meget begrenset på tross av en splitter ny modell som nettopp har entret markedet.
Kanskje så begrenset at det ikke blir plass til stasjonsvognen i det norske programmet? Vi sjekker ut med importøren:
– Siden Golf stasjonsvogn ikke kommer som ladbar hybrid eller med et aktuelt 4Motion-alternativ har vi valgt å ikke tilby den i Norge, sier kommunikasjonssjef Anita Svanes.
Selv om bilen på disse bildene fremstår som umaskert er det tatt noen grep for å lure oss. Fronten trenger de jo ikke skjule – den blir som femdørsutgaven.
Hekken ser her ut omtrent som på den utgåtte modellen, men slik blir den ikke. Legg merke til at det er brukt både hvit og farget tape på baklyktene.
Med hensyn til interiøret kan du regne med at det overføres direkte fra kombien, inkludert den store infotainment-skjermen og de digitale instrumentene. Eneste forskjell blir den ekstra plassen i baksetet og bagasjerommet.
Nye Golf stasjonsvogn vil være på plass i løpet av høsten i de markedene hvor den skal selges.