-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
AMG topper GT-familien
Mercedes-AMG lanserer nå sin nye toppmodell med teknologi utviklet på racerbanen.
Tidenes kraftigste AMG V8-biturbo, kommer med det importøren på godt norsk betegner som «flat-plane» veivaksel som gir en ytelse på hele 730 hester og smidigere gassrespons kombinert med aktiv aerodynamikk og design som stammer direkte fra den nåværende AMG GT3 racerbilen.
- Black Series-modeller er eksklusive sjeldenheter og viderefører en tradisjon som ble etablert i 2006. Ytelsen, utseendet og kjøredynamikken i den nye GT Black Series er uten sidestykke, men er ikke utviklet for å samle støv i samlernes garasjer, sier Kjetil Myhre, konserndirektør i Mercedes-Benz Personbil hos Bertel O. Steen.
- Disse modellene er svært populære i det norske markedet, og vi kan allerede bekrefte at et fåtall norske kunder vil få gleden av å oppleve dette fartsmonsteret, bekrefter Myhre.
Nye GT Black Series-motoren er ifølge Myhre av en helt spesiell karakter, som ikke bare gjenspeiles i kraftleveransen, men også det helt unike lydbildet.
Akselerasjonen fra 0 til 100 km/t gjøres unna på 3,2 raske, og du passerer 200 km/t på under ni sekunder. Toppfarten er 325 km/t, et nivå som er beregnet å utforske på bane.
Motoren er basert på den kjente AMG 4-liters V8 biturbo med tørrsump og yter i denne utgaven hele 730 hk med et maksimalt dreiemoment på 800 Nm.
Likheten med racerbilene AMG GT3 og AMG GT4 er visuelt og teknisk sterkere enn før.
Designerne jobbet tett med aerodynamikkeksperter for å sikre sofistikert aerodynamikk som sørger for en smidig håndtering, samt økt presisjon og kjøredynamikk.
De har sikret optimal kjøling av ladeluft og forbedret bremsekjølingen med de betydelig større radiatorluftinntakene, som stammer direkte fra AMG GT3. Det nye designspråket fører luften dit den er påkrevd på en målrettet måte, og reduserer vindmotstanden ytterligere.
For førere som ønsker å ta bilen ut på bane har frontspoileren i karbonfiber to manuelt justerbare innstillinger, Street og Race.
Black Series kan styres enda mer presist når den svinger i høy hastighet og viser enda bedre retningsstabilitet hvor kjøretøyet gir en smidig respons med tydelig tilbakemelding på rattet - samtidig som den forblir maksimalt kontrollerbar til enhver tid.
Hvis den fremre diffusoren er i Race-stilling, kan også marktrykket på bakakselen økes ytterligere med det nye bakre spoiler-konseptet.
Tysk pris på AMG GT Black Series er 335.240 euro (inkl. 16 % mva.)
Motor | 4,0 liter V8 biturbo |
Motorvolum | 3982 cc |
Ytelse (kW/hk) ved o/min. | 537 kW / 730 hk ved 6700-6900 o/min. |
Dreiemoment (Nm ved o/min.) | 800 Nm ved 2000-6000 rpm |
Girkasse | AMG SPEEDSHIFT DCT 7G |
Blandet forbruk | 1,28 l/mil |
Blandet CO2 – utslipp (g/km) | 292 g/km |
Aks. 0-100 km/t | 3,2 sek. |
Toppfart | 325 km/t |