-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Før frosten setter inn: G-klasse SLK
En prototype har sluppet ut fra fangenskapet. Nå kan du få kjøpt en G-Klasse med fantasi-karosseri med klare Mercedes-vibber. Og taket er ekte Stuttgart.
Vi skal helt tilbake til Paris-utstillingen i 1996. Da var Heuliez fremdeles en oppegående karosseri- og prototype-aktivist som stadig viste spennende fantasier på utstillingene.
Denne gangen hadde de fantasert seg frem til genuine terreng-egenskaper med overklasse-boulevard preg.
På den tiden tenkte vi nok på Heuliez som tett samarbeidspartner med Citroën, ofte ble resultatene ganske underlige.
Men de hadde også bygd alle Renault 5 Turbo som ble produsert, og det var jo en bil det sto respekt av.
Senere gjorde de også 205 T16 homologerings-bilene. En annen torden&lyn farkost.
Og så var det de fikk for seg at de kanskje skulle bli litt internasjonale. Så de tok en G-Klasse med 6-sylindret 3,2-liter, og hele drivlingen med automat, diffbremser og 4x4.
Karosseriet var helt deres, men bilen hadde klare Mercedes-preg, selv om den virket litt bløt i forhold til de litt strammere tyskerne.
Og så toppet de det hele med et nedfellbart ståltak fra ferske SLK. Den kom på markedet bare fire måneder før denne. Vi kan kanskje mistenke litt samarbeid med tyskerne?
Hvor den har vært i alle disse årene vet vi ikke, men vi vet at den har vært både sølv, hvit og rød gjennom perioden, og at den har vært utsatt for en tre millioner kroners restaurering før Ferrari-spesialisten DK Engineering nå har lagt den ut for salg.
En ganske uvanlig bil for dette engelske selskapet forresten – det er Ferrarier de spesialiserer seg på.
Prisen oppgir de bare til dem som spør og har edle hensikter.
Men de minner om at franske OPAC i sin tid bygde fem eksemplarer av denne bilen. Men de jukset – det var rene coupéer de lagde.
Dermed bli denne – Intruder som den heter – den eneste av sitt slag.
Kanskje en Range Rover Evoque Cabriolet hadde vært greiere?