-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fire-dørs Th!nk
Limousine neste?
Nå har vi fått forklaringen på hvorfor det drøyer med å få Th!nk-produksjonen skikkelig i gang. Eieren av bedriften, Ford Motor Co., har allerede bestemt seg for å utvide modellspekteret. Foreløpig med en fire-dørs modell.
Tilfeldigvis kom vi over denne forholdsvis uferdige prototypen da den var tauet ut for at den norske designeren skulle se den utenfor studio. De tekniske detaljene var enda ikke på plass, så det er umulig å si noe om spesifikasjoner eller ytelse. Men det så ut som det bare var klargjort plass for elektrisk utstyr, slik at vi ikke snakker om noen form for hybrid-bil a la Toyota Prius.
Det har selvfølgelig heller ikke vært mulig å få noen ansvarlige til å gi oss noen detaljer i det hele tatt om denne nye bilen, som i følge noen uferdige logoer på hekken skal hete Th!nk S, eller S-Th!nk. Underhånden får vi imidlertid beskjed om at for det første har Smarts forserte planer (de skal som kjent bygge en fireseter i samarbeid med Mitsubishi i Nedcar-fabrikken som den nye tysk/amerikansk/japanske sammenslutningen nå eier 100%) forårsaket denne haste-utviklingen. For det andre vil ikke Ford, med Th!nk, bli tatt på sengen igjen.
Ford har som kjent lagt vekk MPV-utgaven av Focus, fordi de følte at Opel fikk et alt for stort forsprang med sin Zafira. Noen kilder påstår også at dette bare er de første innslagene i noe som vil vise seg som en kjempestor familie av modulbygde transportmidler. Van Th!nk og Limo-Th!nk skal være to av de andre elementene man jobber med.
I lokalmiljøet rundt fabrikken er det heller ikke mange signaler vi har klart å fange opp om denne nye modellen. Men alle vi snakker med yttrykker et sterkt håp om at man snart er over startfasen, og virkelig kan se videre fremover.
Denne nye modellen er kanskje en del av fabrikkens fremtid? Vi håper ikke det.
Av Jon Winding-Sørensen, Bilnorge.no