-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alfa GTA til Frankfurt
Vi har tidligere fortalt at Alfa Romeo skal gjenopplive GTA-navnet, og la det bety kjapp&sterk. De to første utgavene kommer til Frankfurt, og nå begynner detaljene å dukke opp
Rent tøv, som en rekke oppegående BilNorge-brukere har påpekt. Men hva betyr den. Ettnavnet på Alfaene betyr ofte noe. I GTV betyr V Veloce (rask) og gamle TZ sto for Tubolare (rørchassis) Zagato. Men Aen i GTA? Kanskje betyr den ikke noe, muligens ble den plassert der fordi bilen ble introdusert i Amsterdam, Men mest sannsynlig er det at den betyr Alleggerita (utsatt for vekttap). I forhold til en vanlig Sprint GT var GTA nesten 200 kg lettere.
To GTA-modeller kommer til Frankfurt, 156 GTA og Sportwagon GTA, i begge er kjernen en ny 3,2 liters fireventilt V-sekser med 250 hester og 310 Nm ved 5000 omdreininger. Tøffere tannhjul i gearkassen enten man velger seks trinns eller Selespeed, og forsterket clutch. Revidert opphengning, spesielt foran, et nytt diff med en annen antispin-ordning, og større skiver med en annen servo tilhører chassisendringene. Vesentlige karosseri-endringer forteller også at her kommer det noe ganske dynamisk. Fabrikken påstår at det eksteriøret ikke bare er for øyet men at det også medfører vesentlig bedret aerodynamikk.
Den nye motoren deler for øvrig en detalj med den nesten 40 år gamle opprinnelige Giulia GTA: dobbelt tenning, eller T-Spark som det heter i dag. La oss også minnes den siste GTA. For ca. 10 år siden kom det en slik betegnelse på en utgave av 155 Q4 der motoren ble utstyrt med turbo og avleverte 400 hester.
Dagens er litt mer gatevennlig.