-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mazda med ny 6'er
Mazda presenterer flere nyheter på Tokyo-utstillingen. Viktigst for vårt kontinent er mellomklassebilen Mazda 6, men også neste generasjon RX vises i nesten produksjonsklar utgave.
Som alle RX-modeller er den utstyrt med vankelmotor. Denne yter 250hk og har et maksimalt dreiemoment på 220Nm. Det burde gi den egenskaper på nivå med de du forventer å finne i en RX-modell fra Mazda. Selv om RX-8 har en typisk kupéform er den utstyrt med fire dører, dog uten midtstolpe. Det letter selvsagt inn- og utstigningen for baksetepassasjerene. 50/50 vektfordeling mellom for- og bakaksel sørger for gode kjøreegenskaper.
Mazda 6
I løpet av 2002 starter Mazda salget av sin nye bil i mellomklassen. Atenza skal den hete på hjemmebane mens den får betegnelsen Mazda 6 på eksport. Mazda har lagt vekt på å utvikle en helt ny bil med mest mulig egenart, eller Mazda DNA som de selv uttrykker det.
Eksteriøret viser at bilen hører hjemme i Mazda-familen, men gir også et sportslig inntrykk. Interiøret er helt nytt og gir inntrykk av en frisk og rommelig bil med god plassutnyttelse. Bilen er bygget på en helt ny plattforn og har fått ny hjulopphenging i alle hjørner. Motoren som sitter i utstillingsbilen i Tokyo er en 2,3-liters DOHC S-VT med mye ny teknologi, noe som skal gi gode ytelser kombinert med et moderat forbruk.
Målene på den nye bilen er 4,67m (L) x 1,78m (B) x 1,43m (H). Sammenlignet med 626 som den trolig skal erstatte betyr det en økning i lengden på 8cm og 7cm i bredden mens høyden er identisk. Bilen er leveringsklar på hjemmemarkedet neste sommer, og dukker nok opp hos oss i løpet av neste høst. Etter hvert vil den sannsynligvis også leveres som både sedan, combi-kupé og stasjonsvogn.
Hemmelig Gjemmested
Blant de mer morsomme bilnavn jeg har registrert er Mazda Secret Hideout, eller Hemmelig Gjemmested på godt norsk. Denne er en konseptbil rettet mot unge, aktive mennesker. Mazdas tema har vært å designe en bil som er enkel, med et varmt og vennlig design og med en stor grad av individuelle muligheter. Hvorvidt de har lykkes, kan du jo selv sjekke ut ved å studere bildene av bilen.
MX Sport Tourer og Roadster MPS
Hybridbilen MX Sport Tourer og roadsteren MX-5 MPS er også trekkplaster på Mazda-standen i Tokyo. To spennende biler i hver sin sjanger, men disse har vi behørig omtalt tidligere her på Bilnorge. Følg våre linker for mer info og bilder.