-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Euro-nedgang første halvår
Så er første halvår ferdig, og den offisielle registreringsstatistikken for 15 EU-land pluss Island, Norge og Sveits er klar. Nedgangen for perioden er 4,5 prosent, men økende. Juni mot juni viser et fall på 8,5 prosent.
Av våre naboer ligger både Finland og Danmark foran etter første halvår, mens Sverige er nesten flatt (minus 0,2%). Alle tre EFTA-landene ligger imidlertid etter, med 7,2 prosent på halvårsbasis, mens juni bare var 5,2 prosent etter. Bedre enn EU-området i hvert fall.
Ser vi på produsentgruppene er det bare Daimlerchrysler, MG Rover og BMW som ligger foran fjorårets juni – men selv om PSA-gruppen falt litt ned i juni ligger de fremdeles foran 2001 akkumulert og Renault mangler 500 biler på å ligge helt likt med foråret.
Den japanske gruppen øker imidlertid solid, nesten 3 prosent i juni, med Toyota og Honda som skikkelig drahjelp. Koreanerne synker imidlertid selv om Hyundai fremdeles ligger foran på halvårsbasis.
ACEA, som lager de samlede statistikkene, skriver at de regner med at det svake første halvåret skyldes et labert økonomisk klima, men at det nå er stabilisert og at vi kan regne med en svak bedring i annet halvår, før vi begynner å se skikkelig vekst igjen i 2003.