-
Werksta Bergen:
Takserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundais biltransport til Wilhelmsen
Et av Hyundai-selskapene sa i går at det nå var enighet om en 1,5 milliarder dollar deal der Hyundai Merchant Marine skulle selge biltransportvirksomheten sin til norske Wilh. Wilhelmsen. Derved blir WWL verdens største biltransportør.
De har blant annet avtale med Hyundai (og Kia) Motors om eksklusive transport-rettigheter for deres produkter. Og da snakker vi om innpå 1,5 millioner biler pr. år. Det ser ut som om HMM har 72 biltransportbåter, og at både de, en større gjeldspost og transport-kontraktene inngår i avtalen med Wilh. Wilhelmsen.
Men det later til å bli en kompliserte selskapsform her. Dels arbeider Wilh. Wilhelmsen sammen med svenske Wallenius i Wallenius Wilhelmsen Lines med en flåte biltransportører. Og dels ser det ut som om Hyundai Motors vil bruke transport-avtalen de får med den nye operatøren til å sikre seg en 20% post i enda et nytt bilfrakt-selskap som skal stiftes etter at denne dealen blir underskrevet i dag.
Det koreanske markedet likte ikke denne nyheten i går. Verdien av HMM sank med 2 prosent i et marked som steg. Bilfrakt regnes fremdeles som bedre business enn både å bygge og å selge biler.