-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ferrari med nye avsløringer
En leser tipset oss om spionbilder av den kommende 4-seters Ferrarien sist helg. Nå kan vi gi deg de første offisielle bildene av kreasjonen som skal debutere i Detroit i januar. Vi kan konstatere at Pininfarina har designet nok et kunstverk for Ferrari.
Både chassis og karosseri er i aluminium, bygget av Ferrari selv på det nye Scaglietti-anlegget. Resultat er 60% økning i vridningsstivhet sammenlignet med forgjengeren samtidig som vekten er redusert med 60kg. Det lette materialet sørger også for bedre kjøreegenskaper, mer komfort og økt kollisjonssikkerhet. 612 har aktive dempere og er som første Ferrari utstyrt med CST stabilitets- og traksjonskontroll.
Optimal vektfordeling
V12-eren på 5748ccm (rundet opp til 6 liter i navnet) er plassert bak framakselen mens gearboksen sitter sammen med differensialen bak for å gi best mulig vektfordeling (46/54 foran/bak) og lavt tyngdepunkt. Åpningen mellom sylinderrekkene er på 65°, og motoren yter 540hk ved 7.250 omdreininger med et maks dreiemoment på 60kgm ved 5250 o/min. Gearkassen har 6 trinn og kan leveres i manuell utførelse eller Ferraris spesielle F1A med hendler bak rattet.
Eksteriøret har lekre linjer i kjent Ferrari-stil med en elegant konveks-konkav bue som strekker seg fra forskjermen og over dørene. Ferrari lover enkel adkomst og maks komfort for de fire som kan oppholde seg i 612 Scaglietti. Innvendig lengde er økt med 139mm fra 456M samtidig som baksetepassasjeren loves mer luft over hodet. Bagasjerommet er på 240 liter og gir plass til 5 spesielle Ferrari-vesker eller to sett med golfkøller.
612 Scaglietti har en lengde på 4.902mm, er 1.957mm bred og rager 1.344mm i høyden. Vekten er på 1840kg og de fire som sørger for bakkekontakt er i dimensjon 245/45-18 i front og 285/40-19 bak. 0 til 100 skal gå unna på 4,2 sekunder og potensiell toppfart er 315 km/t. Prisen får vi neppe servert før nærmere Detroit-tider.