-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
KIA skal bygge biler i Europa
Rekord i nye modeller
Brussel (BilNorge.no): Kia skal bygge nye biler i Europa. I løpet av våren vil det bli klart om når og hvor produksjonen vil komme. Trolig blir det i Polen eller Slovakia.
Visepresident for Kia Motors, Jean-Charles Lievens, sier at Kia i dag er det raskest voksende bilmerke i Europa. Og veksten skal fortsette.
–I løpet av de neste to årene skal vi lansere hele fem nye modeller, sier han til BilNorge. Mens vi i dag dekker rundt 35 prosent av modellmarkedet i Europa vil vi neste år dekke 90 prosent. Vi får biler i alle grupper med diesel- og bensinmotor og blir dermed en fullmodell-leverandør.
–Hva blir Kias profil?
–Vi satser på unge kunder. Bilene blir sportslige.
–Så Kia blir ikke billigbiler?
–Nei, det ser vi ingen som helst grunn til. Vi skal ikke være billigere enn andre merker.
–Så Kia blir som Seat, mens Hyundai blir som Skoda?
–Eller for å si det på enn annen måte. Mens Hyundai sponser fotball – støtter Kia tennis. Det sier kanskje noe om profilforskjellen på bilene.
–Hvor tett samarbeide er det mellom Hyundai og Kia?
–Det er jo et konsern med Hyundai som eier. Samarbeidet går på utvikling og produksjon av biler. Vi deler plattformerer, motorer etc. Men i markedet blir det to forskjellige merker med to forskjellige salgs- og markedsorganisasjoner.
Satser Kia på varebiler?
–Det kommer – men jeg kan ikke si når. Nå satser Kia i første rekke på personbiler og nå kommer Cerato som sedan og kombi og vi har alt på plass en ny liten Picanto.