-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Aston-designer bygget eget
Plutselig var ikke Henrik Fisker der. Profilert designer i Fords toppsjikt, nå sist med ansvar for Aston Martin og Fords advanced studio i Irvine, California. Men så var han borte. Nå har han dukket opp igjen med en mail som forteller at han skal bygge luksus/sportsbiler i California. Under eget navn.
Han er utdannet ved Art Center og gikk rett til BMW i 1989, der han jobbet på Technik i München, selskapets studio for avansert tenking. Så flyttet han til produksjonsdesign der og i 2000 ble han sjef for DesignWorks USA, BMWs designkontor i California. Der gjør man atskillig mer enn bare biler, dette er ren industridesign for eksterne kunder, hvorav BMW bare er en.
Se ble han hentet til Ford, der han blant annet ble satt til å lede J. Mays ikke spesielt vellykkede London-satellitt - Ingeni - som nå er nedlagt. Men samtidig ble han så sterkt Aston-involvert at han satt i ledelsen der fra august 2001 og var Ford-konsernets garanti for den gode overklasse-smaken. Samtidig som han overtok ansvaret for Irvine-studioet da han forlot Ingeni i august 2003.
Men nå er han altså på tur på egen hånd. Sammen med Bernhard Koehler, en annen med bakgrunn i BMW design (han hadde blant annet ansvar for Mini Monte-Carlo konseptet, Geneve 1997), og med medvirkning fra eksterne investorer, har han nå startet Fisker Coachbuild, LLC.
"Formålet er", skriver Fisker i en mail, "å kombinere vakker design, med ingeniørkunst av verdensklasse". Han forteller at de, med base i Sør California, skal komme opp med eksklusive sportsbiler som skal bygges i ikke flere enn 150 eksemplarer pr. design. De første glimtene av hva som vil komme skal vi få se i slutten av dette året og produksjonen vil starte i løpet av andre kvartal 2006.