-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rolls med en tredje variant
Det er to år siden Rolls-Royce viste sin åpne konseptbil, 100EX. Den er siden bekreftet og kommer på bånd i 2007. Nå følger den tredje varianten.
101EX er en fullvoksen coupé bygget på samme plattform som Phantom – den foreløpig eneste Rolls-Royce-modellen i salg. Siden det gikk raskt å få bekreftet at cabrioleten skulle produseres, regner vi med at det er en formalitet også i dette tilfellet.
Komfort
Selv om konseptbilen deler mye med sedanen, er den 24 cm kortere. Med en stor dør på hver side, hengslet i bakkant, er den noe vanskeligere å stige inn og ut av. Men når de først er kommet seg på plass, lover Rolls-Royce maksimal komfort for alle de fire passasjerene.
Taklinjen er lavere enn hos Phantom og det samme gjelder glassarealet. Grillen er så dominerende som du forventer på en Rolls, men den er litt skråstilt for å redusere murstein-effekten. Som da konseptet av cabrioleten ble vist i 2004, er panseret og området rundt front- og sideruter utført i børstet aluminium.
Stjernehimmel
Innendørs råder eleganse og komfort i en atmosfære bestående av aluminium og fineste lær krysset med rosentre og rød eik. De slanke bøttesetene sørger for maksimal komfort mens de to i baksetet har god benplass og sitter uforstyrret bak brede C-stolper som hindrer innsyn. Taket er pyntet med en stjernehimmel sammensatt av hundrevis av fiberoptiske kabler.
- 101EX er basert på samme filosofi som Phantom, en fin kombinasjon av hi-tech og håndverkskunst. - Den viser vei for fremtidige modeller, lover Ian Robertson, styreformann i Rolls-Royce.
PS! Kjøper du neste utgave av Bil (nr 4 – 2006) kan du lese om Jay Leno som prøvekjører den åpne konseptbilen, 100EX i smakfulle omgivelser i Beverly Hill.