-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kan Laguna løfte Renault?
Nye Renault Laguna lover kjøreglede – men vil den vinne kampen om kundene?
Når man nå slipper bildene av nye Renault Laguna er det ingen tvil om at man ønsker å dyrke frem bilen som en stor komfortabel langturbil. Samtidig legger man vekt på at man har jobbet for å gi bilen mer presis styring og bedre kurveegenskaper. Man lover også at komforten har blitt enda bedre.
Bredt motortilbud
Laguna kommer med motorer som vi kjenner fra før, både 130- og 175-hesters versjoner av deres toliters dCi turbodiesel. Også 1.5 liters dCi med 110 hester vil bli tilgjengelig. Dessuten vil bilen bli levert med en toliters bensinmotor med 145 hester, en motor som er utviklet i samarbeid med Nissan.
Renault satser på sikkerhet og har lagt spesiell vekt på beskyttelse ved sammenstøt fra siden. En ny generasjon av doble sidekollisjonsputer (brystkasse og bekken) har følere i fordørene og midtstolpen, og justerer oppblåsingen av kollisjonsputen ut fra sammenstøtets styrke.
Med hensyn til passiv sikkerhet skal bremsesystemet på nye Laguna være ett av markedets mest motstandsdyktige når det gjelder fading.
Skal presse ned utgiftene
Nye Laguna tar mål av seg til å være en av de beste i klassen når det gjelder drifts-, reparasjons- og vedlikeholdskostnader: En av modellene i den nye Laguna-serien er også en del av Renaults Eco2 miljøinitiativ, som omfatter kjøretøy som både er økonomisk og økologisk bærekraftig. Denne modellen vil kun slippe ut 136g CO2/km. Bilen bruker for øvrig også 35 kg resirkulert plast. For ytterligere å optimalisere drivstofforbruket er Laguna nå gjennomsnittlig 15 kg lettere enn utgående modell.
Neppe i år
Nye Laguna vises på bilutstillingen i Frankfurt i september, og skal i følge Renault være i salg i oktober. I Norge kommer den neppe i salg før i 2008. Tore Løvig i Volvo Personbiler Norge, som er inne i sitt siste år som importør av Renault, sier at dette er en introduksjon de neppe vil ha noe med å gjøre. Renault tar nemlig selv over importen av merket i Norge fra nyttår