-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tre nye fra Hyundai
En som sikkert blir produksjonsbil, og to konsepter, trakk folk til Hyundai-standen i Frankfurt. Den ene har også meldt sin ankomst til Lillestrøm.
For å ta den greie først. Designavdelingen i Rüsselsheim har laget en Crossover Wagon av i30. Nå er vi mye nærmere det vanlige mennesker kaller en stasjonsvogn, og det kan ikke være særlig tvil om at her har vi smaken av det neste medlemmet i i30 familien.
De to konseptbilene er nok litt fjernere. I-Blue er kanskje den mest spennende, for den bekrefter Hyundais løfte om å kjøre med hydrogen i løpet av ikke alt for mange år. Den er også spennende fordi den er tegnet og utviklet ved Chiba. Og dersom du ikke vet hvor Chiba er så la oss fortelle at dette er et av koreanske Hyundais forskningssentrene i Japan.
Brenselcelle-stacken er imidlertid koreansk, fra Hyundai, og fabrikken kaller det sin tredje generasjons. Hyundai har vist brenselcellebiler tidligere, men de har vært bygget på store SUV-plattformer. Den nye, i-Blue er bygget på en Mondeo-størrelse plattform, fordi nå tar kraftpakken og el-systemene meget mindre plass. Det skal bli spennende å se bilen, dette er den første bc-modellen fra koreanerne som er konstruert fra bunnen av. De tidligere modellene har alle vært ombygde bensinmotor-modeller.
Den tredje modellen, også en konseptbil, heter Veloster. Som det fjollete navnet tyder på, det er en blanding av Velocity og Roadster, er dette endelig en ekte koreansk konstruksjon. Den har kodenavn HND-3 og er en sportslig bil, 2+2, med panoramatak og andre hi-tech detaljer. Se ikke bort fra at dette kan bli den nye Coupéen. De to andre HND-kodede bilene ble til noe etter en stund. HND-1 ble Sonata, og HND-2 fra Frankfurt i 2005, ble raskt til Accent.